• amiara

hemma med vårdnadsbidrag

Hej!

Jag har en pojke på snart 10 månader. Vi har bestämt oss för att vara hemma tills han blir i alla fall 2 år och 2 månader, men troligen lite längre. Tycker att de flesta man pratar med ska börja på förskolan tidigare och att många blir förvånade för att man vill vara hemma längre. Skulle vara roligt att höra fler som ska vara hemma länge särskilt ni i Stockholms innerstad (där vi själva bor). Vilka reaktioner har ni mött, när ska ert barn börja förskolan och hur har ni tänkt förgylla era dagar?

• Svar på tråden hemma med vårdnadsbidrag
  • agda06

Jag skulle gärna varit hemma med vårdnadsbidrag. Vi funderade på det och det skulle gå både ekonomiskt och praktiskt. MEN, jag stod bara inte ut. När vår dotter blev 1 1/2 var hon sååå aktiv och behövde grejor att göra heeela tiden. Hon älskade att vara med andra barn och ville ha uppmärksamhet och stimulans HELA tiden. Så vi tänkte om och hon fick börja på förskola. Hon blev nöjd och road och vi blev en harmonisk liten familj. Dessutom lär hon sig grejor som jag aldrig hade kunnat/orkat lära henne hemma. Nu har jag gått ner i arbetstid i stället för att arbeta heltid och dottern är på förskolan korta dagar. Denna lösning känns MYCKET bättre än att vara hemma med vårdnadsbidrag faktiskt. I alla fall för oss.

• jmmm

hade vi haft den vårdgarantin eller vad den kallas, hade vi helt klart övevägt att vara hemma längre än vi var ( 1år o 7 mån) Hade lugnt väntat till hon var 2 år.

• MsBeauty

Jag kommer vara hemma med mina barn tills de börjar skolan. Men vi kommer ju att gå till Öppna Förskolan och andra aktiviteter.

Svar på tråden hemma med vårdnadsbidrag