• Idun

Fan, nu är jag plötsligt ledsen igen

För snart två år sedan föddes vår son efter många års barnlängtan. Han blev till med IVF/ICSI. Sedan han föddes har jag varit så lycklig över honom och det har kännts som att blir det bara ett barn så är vi nöjda ändå- för han är ju så underbar.
    Så för någon vecka sedan så drabbades jag plötsligt av en så enorm längtan efter ett barn till, efter ett syskon till sonen. Men jag vet inte om jag orkar ge mig in i den där "hoppas-karusellen" igen. Till saken hör också att vi har jättedålig ekonomi nu och att vi båda kommer att söka utbildningar nu. En provrörsbefruktning kostar ju ca 35 000 och det känns som en oöverstiglig summa just nu.
    Fan, jag vill inte känna mig så här ledsen igen.

• Svar på tråden Fan, nu är jag plötsligt ledsen igen
  • Arien

Svår situation. Jag har inte ens ett barn än men har ändå tänkt tanken om man verkligen skulle orka med att kasta sig ut i den där karusellen igen. Jag tror nästan inte det. Som jag tänker nu så skulle det kännas som ytterligare bortkastade år med livet på paus. Men jag är som sagt inte där än.

• Idun

Jag är ju som sagt sååå lycklig över att vi har Edwin. Det är helt fantastiskt och vi känner oss lyckligt lottade som blev gravida tillslut. Men samtidigt så vet vi ju nu just hur underbart det är och det vore så roligt att få uppleva det igen. Men som sagt det känns skrämmande att ge sig in i den berg- och dalbanan igen. Och just det där med att det känns som att allt annat är på paus. Fast kanske skulle det vara annorlunda nu när vi ändå har Edwin? Det skulle kanske inte kännas lika hopplöst om det inte gick vägen. Då har vi försökt i alla fall. Men sen är det allt det andra med ekonomi och sånt.

Svar på tråden Fan, nu är jag plötsligt ledsen igen