• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • MissMurrig

Usch, såg en dokumentär för ett par dagar sedan om er... Jag och min kille var så ledsna när vi såg det, det är ju verkligen det värsta som kan hända en! Att dö själv är inte ens värre... Tänker på er ofta, och vi förvånas över hur starka ni är som föräldrar! Helt otroligt!

• mrs Daniels

Finns egentligen inte så mkt man kan säga mer än att jag förstår vad du går igenom, förlorade själv min son för 2 år sedan.  Han dog oxå helt oväntat och plötsligt.
    Det är såå orättvist att vi ska behöva förlora det käraste vi har när det finns så många människor som går på denna jord och överlever allt.
    Jag menar mördare, våltäksmän och även folk som är mkt sjuka och som har ont.....som inte skulle vilja något annat en att få somna in.

Jag TROR på ett "liv" efter detta. Jag är inte kristen, men det finns något när man dör.
    Jag vet att du och jag Emma och alla andra som förlorat våra barn kommer att återförenas med dom en vacker dag.

Du verkar vara en stark kvinna och du verkar ha en helt otrolig familj.

Här är en liten text som har betytt mycket för mig. Vi hade sången på Emils urnsättning. Den säger allt om hur jag känner och som jag tror att alla vi änglamammor känner

" Fly me up to where you are
    Beyond the distant star
    I wish upon tonight
    To see you smile
    If only for awhile to know you're there
    A breath away not far
    To where you are "

Många kramar Hanna

">

• faster

Har nu suttit o tittat på Tsunamibarnen o tårarna bara forsar.
    Tänkte såå mkt på max o saga när de berättade om sin sorg o om hur de kommit vidare..
    Det är så brutalt hemskt när barn kommeri vägen för våld o som här naturkatastrof.
    usch..bara skakar av gråt..

• Troll1
    Mrs Daniels: Beklagar din stora sorg. Fantastisk låt, vacker!

Har just tittat på Tsunamins barn på 4:an och tårarna rinner... Tänker på alla mammor och pappor som förlorat sina barn.

En stor kram till Emma och ni andra här som sörjer.
  • Humbla

Emma, låten som dina vänner skrivit till dig om max och saga, den är verkligen underbar!
    Jag grät mig igenom den, både glad och ledsen. Glad över att du har så otroligt fina vänner, och ledsen för att barnen inte är hos dig..

Har tänkt på er väldigt mycket under julen, vi var bortresta ett antal dagar, så därför är jag nu inne för att uppdatera mig lite, och kolla hur ni mår.
    Jag hoppas att julen på något sätt var fin ändå, i familjens närhet, och att ni har kvar styrkan som lyser runt er.

Underbara emma och underbara familj, jag önskar er allt gott och tänker på er som vanligt varje kväll.

Kram!
    Marie

• sessan63

Sänder en tanke med värme,styrka och kärlek till ALLA som mist ett barn (eller som i Emmas fall två).Det finns inte ord för den smärta man känner.Själv gick jag ut i skogen och bara skrek ut min förtvivlan och smärta.Det låter säkert helt galet,men att vara helt ensam och bara skrika allt vad rösten höll,tills det inte kom ut ett ljud mer lättade faktiskt den inre spänning som malde inom mig och som jag trodde skulle spränga mig inifrån.

Kom ihåg att det finns inget som är rätt eller fel i sättet vi väljer att hantera vår sorg,man ska göra det som känns rätt för en själv och hoppas på omgivningens förståelse och respekt.Upplevde själv att en del förväntade sig att jag skulle vara på ett visst sätt,men vissa väljer att vara ensamma i sin sorg och andra vill absolut inte vara själva,det är helt upp till den man är som person,det viktiga är att inget sätt är fel.

Oj förlåt nu blev det långt,finns fortfarande så mycket tankar ;)
    Sänder varma kramar och tankar till mina medsystrar.

• Mamma Lotta

Vill önska dig och din familj en god fortsättning och massa önskningar för er om att nästa år blir ett ljusare och något gladare år så ni kan få frid i sinnet och så att Max o Saga kan få upprättelse!
    Tänker på er varje dag! Kram till er!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • kalmar brud

Någon som vet om man kan kolla på Tsunamins barn på internet??? Eller går det i repris???

• SingForLife

mrs Daniels skrev 2008-12-26 17:07:40 följande:

Finns egentligen inte så mkt man kan säga mer än att jag förstår vad du går igenom, förlorade själv min son för 2 år sedan.  Han dog oxå helt oväntat och plötsligt. Det är såå orättvist att vi ska behöva förlora det käraste vi har när det finns så många människor som går på denna jord och överlever allt. Jag menar mördare, våltäksmän och även folk som är mkt sjuka och som har ont.....som inte skulle vilja något annat en att få somna in. Jag TROR på ett "liv" efter detta. Jag är inte kristen, men det finns något när man dör. Jag vet att du och jag Emma och alla andra som förlorat våra barn kommer att återförenas med dom en vacker dag. Du verkar vara en stark kvinna och du verkar ha en helt otrolig familj. Här är en liten text som har betytt mycket för mig. Vi hade sången på Emils urnsättning. Den säger allt om hur jag känner och som jag tror att alla vi änglamammor känner " Fly me up to where you are Beyond the distant star I wish upon tonight To see you smile If only for awhile to know you're there A breath away not far To where you are " Många kramar Hanna

Till att börja med vill jag säga att jag följer tråden/trådarna varje dag men jag tycker det är så otroligt svårt att tillföra något. Jag känner så otroligt starkt för dig, Emma, och för din familj och hoppas så att ni kan finna ett sätt att ta er igenom det här och kunna må bra en dag igen

ang To where you are- den sjöng jag på min bästa väns begravning i somras. Hon frontalkrockade med en lastbil och dog endast 27 år gammal

jag var på rättsmedicin och såg henne tre dagar efter att det hände, för att försöka förstå. Jag har nog inte gjort det ännu men ångrar inte för ett ögonblick att jag åkte dit. Min vän hade ett lugn i ansiktet, hon såg fridfull ut och jag kände att hon har det bra nu

Dock är saknaden så enormt jobbig och det gör att jag endast kan föreställa mig hur saknaden efter Max och Saga är *kramar om massor*
  • Annelitan

*kramar om dig* Jag har också följt erat tragiska öde...livet är så grymt i bland och så orättvist.

Jag var in och tittade i ditt galleri så fina barn och sån fin grav med så vacker gravsten...

Usch...det är så orättvist och jag blir så fruktansvärt arg att sånna här kan hända och i sitt eget hem...så overkligt...

Önskar man kunde göra något för dig och din familj...har tänkt på er så ofta...jag kan bara önska dig en fin framtid trots det fruktansvärda som hänt er... och att ni orkar vara starka.

*kram* 

Svar på tråden Mina två änglar