Hur ta reda på nåns inkomst?
Hur gör man för att ta reda på hur mycket en person har i inkomst?
Hur gör man för att ta reda på hur mycket en person har i inkomst?
Här kan man söka den taxerade inkomsten.
http://www.extrakoll.se/index.php
Ring skatteverket 0771-567567 och be om taxerad inkomst för de år saken gäller. Glöm inte att kontrollera retroaktivt, eftersom underhållsbidrag kan utges upp till 3 år tillbaka.
Inkomstuppgifterna är offentlig uppgift som vem som helst kan få utan att ange varför, skatteverket kan skicka utdragen till Dig per post, faxa eller om Du föredrar att bara få det muntligt.
Hoppas att det är okej om jag frågar lite här? Var inne på extrakoll och sökte på mig själv, det stod F för förmögenhet men så vitt jag vet har jag ingen . Vad menas egentligen med det?
Just det en till fråga som någon kanske kan hjälpa mig med (hoppas att det är okej ts?). Om någon har en förmögenhet men ingen inkomst, kan man då stämma för högre underhållsstöd?
Anonym (Förmögen) skrev 2008-09-27 00:28:49 följande:
Vet att mitt ex pratade förut om att han hade pengar, men dom var "låsta" enligt honom. Såg nu att han hade ca 1,5miljoner kronor i "förmögenhet". Han betalar minsta möjliga via fk, men han pluggar och jobbar extra på sidan av och tror inte att han tjänar jätte bra.
Det finns en allmän dator på varje lokal skattemyndighet. Det är bara att åka dit och sätta sig vid datorn och knappa in personnumret så får du de två senaste taxeringsåren.
Fy vad fult att man kan kolla andras penag! Jag skulle värkligen inte vilja att nån kollade upp min ekonomi! Kränkande!
Jag kan tipsa om www.inkomstkoll.se som bara kostar 5-10 kr så får man veta vad grannen eller kollegan har för lön :)
Jag kan tipsa om www.inkomstkoll.se som bara kostar 5-10 kr så får man veta vad grannen eller kollegan har för lön :)
Oops, sorry!
Ja det är gratis hos skatteverket men lite krångligare. De borde ha samma tjänst online.