trim skrev 2008-12-10 21:39:30 följande:
Skriver inte här så ofta, men nu måste jag få ur mig lite ilska, hoppas ni orkar läsa!!! Vi har bara bytt knapp en gång, på sjukhuset för att lära oss göra det själva. Det gick jättebra, sonen rörde inte en min. Så i morse skulle vi byta hemma själva första gången. Tar ur gamla knappen och ska in med den nya, och det går inte. Sonen verkar tycka det gör ont, han skriker och gråter, vilket får till följd att magmusklerna spänns och det blir svårare. Tar en paus och försöker lugna honom, men har blir ledsen igen så fort vi försöker igen. Hur som helst så måste ju knappen in, alternativet är ju att fort åka till sjukhuset och få hjälp, vilket kommer innebära att någon kommer göra precis samma sak som vi nu försöker själva hemma. Så min man lyckas få dit knappen, medan jag får hålla undan sonens händer, då han försöker värja sig. Det kändes superjobbigt för oss alla tre, det är fruktansvärt att behöva göra illa sitt barn... Efteråt lugnar han dock ner sig fort, blir glad igen. Så åker jag iväg till jobbet. På bussen ringer mobilen, det är min man. Han har upptäckt att knappen vi satt i är i fel storlek, dvs grövre än den tidigare!!! Inte så konstigt att det gjorde ont då!!! Blev så himla förbannad! Nutritionssköterskan skulle ju meddela
BVC artikelnr och så på de saker vi behöver runt sonens mat o knapp, ändå har det blivit FEL!!! Är så ofantligt trött på att dubbelkolla allt, ringa, tjata.... Varför kan man inte få lita på att folk sköter det de ska sköta??? Nu fick vår son ont i onödan, och det var vi som fick göra det mot honom... Blev nog extra trött, eftersom det inte är första gången saker krånglar... Min man ringde sjukhuset, och de sa att det inte är bra att ha en för grov knapp, så imorgon ska vi dit och byta igen. Antar att det inte är så skönt att ta ut den heller... Suck!!!
Blir så ledsen när jag läser detta-måste ha varit fruktansvärt!!!!!
Vi är också trötta på att alltid behöva dubbelkolla ALLT! Men så har vi också tappat förtroendet för den sköterska som har hand om just oss!
Det finns ingen vi kan ringa med frågor längre-jo om knapp och mat, men inte om allmänna orosfunderingar...hör inte hemma på neo och är ännu inte auktualiserade på Barnsjukhuset...
Förstår verkligen allas er frustration!
Vi borde starta en förening!!!!
Knappbarnens rättigheter!!
Och deras föräldrars.....kan man inte göra det?!