• Dino78

Vart anmäler man företag på nätet som är bluff?

Finns en sida på internet som är bluff och båg och jag skulle vilja veta vart man anmäler ett sådant företag. Kan nu inte komma in på hemsidan, kanske någon anmält företaget? Kan man i såna fall se på någon sida att företaget (om man ens kan kalla det det) är "svartlistat" eller vad det kallas?

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden Vart anmäler man företag på nätet som är bluff?
  • skytten06

Får man fråga vad det är för företag? Hoppas inte att det är något jag har handlat på nydligen.

• AnnaVirrPanna

det undrar jag med! vilket företag är det?

• Dino78
    jassikan skrev 2008-09-19 13:06:51 följande:
    På vilket sätt är de "bluff och båg"?
    När man beställer och inte får det man beställt och man mailar fyra olika adresser som de har på sidan och inte får något svar så anser jag att det inte är seriöst. Hittade på en sida många andra som lurats av denna sida och inte sett röken av det de beställt, även efter ett halvår.
    Tur det inte var mycket pengar iaf! När man betalar direkt på t ex discshop får man grejerna efter ett dygn. Ska fortsätta där även om de är lite dyrare på vissa varor.
    Tror inte man får lämna ut namn på företag här så jag vågar inte göra det. Det är iaf inom film.
    DIF i själ och hjärta
  • Hoppetossan 79

klart man måste få varna för ett oseriöst företag. Kan du inte fråga någon moderatorerna (heter det så?) om man får? 

Moas lillebror föddes 29 maj 2007 - barn är livets största gåva!
  • thj
    Dino78 skrev 2008-09-22 12:30:13 följande:
    När man beställer och inte får det man beställt och man mailar fyra olika adresser som de har på sidan och inte får något svar så anser jag att det inte är seriöst. Hittade på en sida många andra som lurats av denna sida och inte sett röken av det de beställt, även efter ett halvår. Tur det inte var mycket pengar iaf! När man betalar direkt på t ex discshop får man grejerna efter ett dygn. Ska fortsätta där även om de är lite dyrare på vissa varor. Tror inte man får lämna ut namn på företag här så jag vågar inte göra det. Det är iaf inom film.
    Man får lämna ut uppgifter som är korrekta.
    Det ok att varna andra!

Kram
    Nu hitta jag
Svar på tråden Vart anmäler man företag på nätet som är bluff?