rädd inför bemötande på sjukhuset
jag är rädd inför förlossning, inget snack om det, men jag vet att jag kommer att klara av det, just nu är mest rädd för hur personalen kommer att behandla mig, det är något jag har tänkt på den sista tiden... när jag var på föräldrakurs så hörde jag en av mammorna kommentera att hon hade hört många berättelser om unga mammor som hade blivit illabehandlade, alltså inte misshandlade, men illabemötade, och jag blir skitledsen när någon utan att känna mig tänker illa om mig, jag är 23 men ser ut som 18, och vill inte att barnmorskan/or ska tänka "oj vad ung och med barn" eller något, för man vill känna sig speciell och behadlad av personal med bra attityd och trevliga och som gör allt för att man ska känna att allting kommer att gå bra, eller hur?... och nu har jag läst lite om den här värkstimulerandedropp som några barnmorskor och läkare har varit slarviga och gett till gravida utan att det behösv egentligen och barn föds med komplikationer eller dör...
dessutom är jag invandrare, och jag att det finns människor som inte tycker om invandrare, men jag vet att på sjukhuset borde det vara så att alla är lika... men man vet aldrig...
är det bara jag som tänker på allt detta? eller är jag helt knäppt? har bara 2 veckor kvar till förlossning och tankarna omkring förlossning vill inte lämna mig ifred... borde jag prata med en kurator kanske?