• RuNdOmMaGeN

Vårdnadsbidrag, vilka kommuner har det?

Hej! Jag och sambon hade just kommit fram till att jag skulle fortsätta att vara hemma med myra istället för att sätta henne på dagis. Var så glad för det nya vårdnadsbidraget som ger möjlighet att själv ta hand om barnet istället för att använda dagis. Men tydligen har våran kommun inte infört detta och jag är så besviken! Funderar nu på om det vore värt att flytta.. Men vilka kommuner har detta? Och har någon här använt bidraget och hur tycker ni isåfall att det fungerar?

MVH Emma

• Svar på tråden Vårdnadsbidrag, vilka kommuner har det?
  • Nenne 71

Finns det någon som har börjat med detta? Tror inte det är genomfört än utan bara på planeringsstadiet hos regeringen. Men jag kan ha fel!

• Amathea

Alingsås har det.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Repris

Det brukar stå på kommunernas hemsida. Vet inte om det finns någon samlingsplats...

• nane82

Sthlm har också börjat.. Ska ansöka om det till januari...

Mamma till Alina Enkeli
  • gagge

PISS MALMÖ som vi tillhör har tackat NEJ, synd man inte bor 1 km länge bort, då hade man tillhört Vellinge som ska införa det nu1/9

Mina älskade två prinsessor!
  • MrsMia

Ganska säkert att Nacka kommer införa det i januari, hörde jag från kommunen. Så himla synd att Nackamodellen skrotades...

• fia jimmy

Osby ska införa det i Januari, tror jag det va. Fast jag ska jobba ist. Har inte råd att va hemma

• hannandreas

Örebro inför det 1 januari 2009

• Saaaraa

Botkyrka kommun inför det inte :(
    Jag ska ändå vara hemma så det hade ju bara vart positivt för oss.
    Det bor så många invandrare här och 90% av de utlänska mammorna är hemma med barnen så jag tror att kommunen inte har lust att betala ut så mycket. Dom skulle gå back men mycket pengar..

Svar på tråden Vårdnadsbidrag, vilka kommuner har det?