• Tingan

tidig igångsättning?

Jag gjorde planerat snitt vid min förra graviditet pga extrem förlossningsskräck nu undrar jag om man kan få ett datum och igångsättning planerat? vill gärna gå igenom vaginal förlossning men vet ej om jag klarar av det denna gång heller därför undrar jag om det finns alternativ till planerat snitt?

• Svar på tråden tidig igångsättning?
  • Vad skall jag göra

Har hört att man kan inte bli nekad till snitt om man har förlossnings skräck. Tycker du skall prata med din Dr eller bm ang din rädsla.

Av egen erfarenhet ( inte sen innan då vi väntar vårt första, men jag har själv enorm skräck inför förlossningen och har blivit "beviljad" snitt om jag känner när jag kommer inn att jag inte klarar av vanlig förlossning.

Så stå på dig!!!
    Lycka till.

• terkan

Jag kommer att få en planerad igångsättning. Är också sjukt förlossningsrädd, men kämpar på som bara den med att våga. Tycker att den här lösningen känns ganska trygg. Vilja inte att rädslan ska stoppa mig från en vaginal förlossning....

• amandas mami

jag kommer också att få en planerad igångsättning på min bf, pga jag vill inte gå över tiden plus att jag har haft ganska mycket problem hemma hemma och mår dålig psykisk, så jag orkar inte gå över tiden...
    men kommer bebben innan så blir det bra och jag blir glad förstås....

"Kärleken börjar med ett leende, växer med en kyss och slutar med en tår"
  • 0247

terkan: vilken vecka exakt (dagar) kommer du bli igångsatt???

• terkan

0247: Vet inte exakt än, det jag vet är att det blir senast bf.

Svar på tråden tidig igångsättning?