• Stora Havet

Vad har ni för ytterkläder på era bebisar?

Hur klär ni era bebisar nu när det börjat bli mer kyligt ute? Alltså när de ligger i vagnen utomhus. Jag är så rädd att sonen skall frysa eller bli förkyld.

Jag känner i nacken på sonen för att se om han är tillräckligt varm, som de sa på neo-avd att man skall göra. Och han verkar vara tillräckligt varm. Min pojke är 2 månader nu.

• Svar på tråden Vad har ni för ytterkläder på era bebisar?
  • I have a kid

har en prematur som är 2 å en halv månad nu... föddes i vecka 29+4 vi bor i norrland alltså har vi - här nu eller några enstaka + grader,

jag tar på freja på dagen då jag går ut ingenting hon har deremot ett tjockt täcke dunn täcke i vagnen + mössa virkad

på kvällen/ om det är - har jag overall på henne..

hon har alltid iskalla fötter å händer..

• zezziz

I want to have a kid: Vart hittar du en overall som passar en prematurbebis?

• MsBeauty

Min son är 4 månader korrigerat och han har body, byxor, strumpor, kofta, mössa och filt. Han blir såå varm att han får värmeutslag, så vi får nog ta bort filten i alla fall. Kanske koftan med.... Vi bor i Skåne.

• knäppisen
    zezziz skrev 2008-09-09 21:22:48 följande:
    I want to have a kid: Vart hittar du en overall som passar en prematurbebis?
    laredoute.se brukar ha små kläder. Hade en overall därifrån i strl 50 första vintern (sonen föddes i sept i v 29). Visst var den stor i början, men det gör ju inte så mkt.
  • mammamadeleine

sonen är snart 3 månader och har långärmad boddy, brallor, strumpor, overall, mössa, tossor, en liten filt och åkpåse när vi är ute, är lagom varm då!

• Molly i Skåne

Långärmad body, brallor, sockar, mössa och POP overall i fleece som jag inte drar ända upp om det är en varm dag- dessutom en tunn filt inne i ett påslakan. Det är en varierad höst i Skåne.
    Sonen är nu 5 månader korrigerat.

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
Svar på tråden Vad har ni för ytterkläder på era bebisar?