Homosapien skrev 2014-06-11 19:14:55 följande:
Tråden är gammal, men jag känner att jag vill göra mitt avtryck både för trådskaparen och eventuella andra föräldrar som hittar den;
TS, du har tur. Du har en stark dotter som vågar ha en egen åsikt, göra en egen väg.
Men sättet du pratar om henne är nedvärderande, och jag hoppas du någon dag själv kommer inse det. Oavsett om du har glimten i ögat, eller du tror ditt tonfall är nog så är de ord du använder för att beskriva hennes val förskräckliga.
När jag var 14 så kom jag ut som homosexuell, klippte av mig allt hår och köpte mina kläder från herravdelningen. Det var vad jag då ville, och vad jag behövde; utforska mig själv och veta vem JAG var (precis som din dotter gör). Mina föräldrar sa de mest förnedrande sakerna till mig, och till andra om mig.
Det var mobbningstaktik för att få sin vilja igenom, något jag känner igen när du pratar om din egen dotter.
Och vart leder det? troligtvis inte dit du vill, och det kanske till och med slutar med att hon inte vill ha kontakt med dig när hon är gammal nog. Det är vad som hände med mig. Jag har inte pratat med mina föräldrar sen jag var 18, och jag önskar inte att någon annan ska ha det likadant.
Så snälla, tänk på att din dotter har känslor. tänk på hur du uttrycker dig om henne, och försök se alla de fantastiska sakerna med dina barn.
Sedan får jag även tillägga för att inte kommer för av ämnet;
Sweet lolita är ett underbart sätt att uttrycka sig, det är inte stötande mot någon grupp och kjolarna går oftast (åtminstone efter vanlig standard) till knäna!
sedan är det ett plus att man faktiskt sätter sig in i det hela innan man dömer som förälder, komma ut ur sin låda av Svensson för ett tag!
Tråden är gammal och saker har förändrats. Jag också. Men fortfarande påminner mig lolitaklänningarna om babyklänningar. Men visst, allt efter tycke och smak.