• memphis76

gravid i usa

Hejsan på er!
    Jag bor tillfälligt i Memphis,TN med min kille som har ett arbetsprojekt här. Vi är nu med barn vilket är jätte härligt, men jag fick lite panik eftersom jag inte har någon ordentlig försäkring här. Endast förlängd reseförsäkring (via europeiska), men det lär väl inte hjälpa så mycket. Jag tänkte åka hem först i mitten av november, o skulle alltså behöva gå på några undersökningar här. Vad sjutton ska jag göra?
    Jag läste tidigare att det fanns någon med lite liknande problem, men kom aldrig så långt att jag sku ha fått reda på hur hon fick det ordnat. Jag har inte tänkt föda här, det gör jag gärna hemma, men vill gärna gå på några kontroller. All hjälp är mer än välkommet!

• Svar på tråden gravid i usa
  • FrökenBokmal

Blir det inte så att du täcks av hans försäkring om ni gifter er? Jag vill inte pracka på er et giftermål men känner någon som hade det så tror jag...

Har du kollat europeiskas villkor? Vilken vecka är du i?

• FrökenBokmal

Och grattis och lycka till förstås!

• Jamieolivia

Det finns gratiskliniker lite overallt, kolla upp det. Det gick jag pa och det var grundligt!

• memphis76
    Svar på #3
    Gratisklinik i USA?! Det var nånting nytt för mig. Det där får du gära berätta mera om. Hur hittar jag en sån?
    Jag tycker att jag letat på nätet i flera dagar efter alla möjliga alternativ o börjar komma till det att det kanske är bäst att åka hem trots allt.
    Hur har ni andra gjort för att hitta en bra läkare här annars? Jag börjar känna mig tröstlös eftersom jag inte känner någon här som man kan fråga om råd.
  • memphis76
    Svar på #1
    Jag har kollat europriskas villkor o reseförsäkringen täcker inte graviditet eftersom det inte är någon sjukdom.
    Jag är i 6:e veckan så ganska i början ännu, men man vill ju veta att allt e ok!
  • Måledal

Men om du bara är i vecka 6 är dte ju inte jätte bråttom. Vid båda mina graviditeter så har jag vart på inskrivning vid vecka 12. och då har dte bara varit lite prat om alkohol o rökning mm. blodprov oxå. sen är nästa koll i vecka 20! så det är ju egentligen bara ett besök i så fall, för sen skulle du hem i november va!!!

• Hannaliten

Kolla med Planned Parenthood i ditt omrade. De brukar kunna hjalpa.

FrökenBokmal skrev 2008-09-05 21:20:45 följande:
    Blir det inte så att du täcks av hans försäkring om ni gifter er? Jag vill inte pracka på er et giftermål men känner någon som hade det så tror jag...Har du kollat europeiskas villkor? Vilken vecka är du i?
    Forsakringen hade inte tackt henne i och med att hon redan ar gravid. De ar noga med sant har...
  • Jamieolivia

Jag hittade inte kliniken förrän jag var i 18e veckan (jag skulle åka hem i vecka 22 ca). Jag fick rekommendationer på Planned Parenthood, de ville inte göra ultraljud om jag inte skulle göra abort! Så de gav mig nummer till olika kliniker. Om man då inte har försäkring, eller om man har lite inkomst eller är olaglig i landet, får man hjälp.

Svar på tråden gravid i usa