• Lumina

hur mycket kostar ett barn egentligen?! ang underhållsbidrag!

Läser skräck-inlägg här på FL om kvinnor som stämmer sina fd killar och pappor till sina barn på mer och mer i underhåll baran för att "de tjänar mer och minsann ska betala" :-0 Herregud säger jag bara.
    Det värsta jag läste nu senast var en kvinna som tänkte stämma sin fd på at betala underhåll RETROAKTIVT I TRE ÅR TILLBAKA i tiden?!! Shit alltså...

DÅ är min följdfråga; Hur mycket kan ett (1) barn kosta egentligen, om vi pratar om ett barn på säg 7-13 år?

• Svar på tråden hur mycket kostar ett barn egentligen?! ang underhållsbidrag!
  • Teskedsmamman

Om man räknar på att underhåll är 1273 kr (max) och då ska båda föräldrar lägga lika mycket så hamnar man inte långt ifrån sanningen... sedan beror det ju på, jag klarar alla våra 3 barn på barnbidraget varje månad, skulle nog klara av att peta in dagisavgiften där också... däremot så räcker det ju inte långt då vi betalar över 5000 kr i försäkringar varje år.

Triss i killar!!!!!!!! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Lumina
    Teskedsmamman skrev 2008-09-05 00:27:37 följande:
    Hittade en socialbidragsnorm som sägerBarn 4-6 år: 1550 (ej lunch), 1770 (med lunch) Äldre hittade jag inte
    Men ett barn på 11 år som inte går på dagis kan väl knappast kosta 1273 kr i månaden?!
  • Teskedsmamman
    Lumina skrev 2008-09-06 10:14:41 följande:
    Men ett barn på 11 år som inte går på dagis kan väl knappast kosta 1273 kr i månaden?!
    Underhållet är uträknat på 1273 kr (Maxbeloppet) vilket gör nästan 2400 kr i månaden när båda föräldrar har lagt sin del. Och en 11-åring kan kosta rätt friskt. Kläder är ganska dyrt, leksakerna blir dyrare och de kan äta som hästar (har en 11-åring själv).
    Triss i killar!!!!!!!! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
Svar på tråden hur mycket kostar ett barn egentligen?! ang underhållsbidrag!