• sweet surrender

vad skall jag gora?

Jag har en bekant som i juli fick en son, fodd i vecka 26. Vi har absolut ingen kontakt, har aldrig varit nara kompisar och har arlig talat inte vaxlat ett ord pa 6 ar. Anda kanner jag att jag vill saga till henne att jag tanker mycket pa henne og det hon och hennes lille familj genomgar. Samtidigt vet jag inte hur hon skulle reagera eftersom att vi inte ar nara kompisar, och ocksa det at jag sjalv fick en fullt frisk liten pojke for 5 manader sen. Hur skulle du som sjalv har fatt en liten bebis alldeles for tidligt reagera pa at en "fremmand" skickade et brev mitt upp idet hela? Jag ar sa radd at hon skal missuppfatta och bli ledsen..

• Svar på tråden vad skall jag gora?
  • Boppi

Fick själv barn mkt för tidigt (fast det är snart 4 år sedan!) och jag skulle inte tagit illa upp om jag fått ett brev från en bekant. Känns skönt att folk bryr sig. Sen kanske hon inte har tid att besvara brevet eftersom det är en omvälvande, jobbig och orolig tid. Men jag tycker du ska visa att du finns! Lycka till!

• hotten

ett kort eller brev hade jag blivit glad över,
    men tyckte det kändes märkligt när folk man inte pratat med på nått år rigde till bb-patienthotellet när de läst födelseannonsen, mer att man snokar om barnet mår bra eller ej osv...

• Umetjejen79

Jag blev själv glad när folk sa att de tänkte mycket på oss när vi fått barn i v 30. Det var iofs inte några så ytligt bekanta. Jag tyckte att det var viktigast att de tänkte på pojken och att det skulle gå bra för honom, han föddes med/fick en stor hjärnblödning.

• Stora Havet

Jag tror inte alls att hon skulle ta illa upp. Det är ju jätteskönt att folk bryr sig! Just i en sådan pressad situation och när hon säkert är ledsen och orolig så måste det kännas skönt att få medkänsla. Hon kanske inte har tid eller ork att svara just då, men skönt att känna medkänsla.

Svar på tråden vad skall jag gora?