• lillam82

jobbiga svärförsäldrar

hej sitter i en liten jobbig situation..
    jag har en bonus dotter på 5år som bor hos varanan helgen. enligt mina svärföräldrar så tycker dem att jag inte har rätt att säga till min bonus när hon göra fel missköter sig för jag é inte hennes föräldrar.. utan jag skall gå till min kille så han får säga till henne... men hela saken é den att dem får säga till dotter hur mycket dem vill o det é ok... min kille o ja har försöt få dem att förstå men dem vekar inte vilja fatta :(
    behöver lite tips o råd...
    någon som känner att dem vill strypa sina svärföräldrar mer en jag...

mamma o bonusmamma till två kanon tjejer
  • Svar på tråden jobbiga svärförsäldrar
  • SilverEmma

Klart att du har rätt att säga till din bonus!! När hon är hos dig & din kille så är det ju ERA regler som gäller! Så länge ni är överens om vad som gäller & står bakom varandra så har du all rätt att säga ifrån om hon gör något hon inte får. Lika mycket som ni båda får berömma henne när hon sköter sig

Berätta för dina svärisar att det är din rätt att säga ifrån när någon är i ERT hem & missköter sig...vem det är må vara...

• Marco och Mathias mamma

Svara emot nästa gång de säger så med "ni har ingen rätt att säga till mig för ni är inte mina föräldrar..."

• hemliga jag

Jodå, visst har du rätt att säga till din bonus. Bara du inte glömmer bort att ge beröm också, men det tror jag säkert att du gör.
    Jag förstår om du blir upprörd på dina svärföräldrar, men stå på dig.

• fn81

Jag sa till min sambo att prata allvar med svärföräldrarna då jag var i samma sits. Sen stöttade min sambo alltid mig när vi träffade dom och sa emot om de sa något knasigt. Nu har svärföräldrna förstått och respekterar mig fullt ut!

Lycka till!

Svar på tråden jobbiga svärförsäldrar