• JulAB

ar det någon som blivit gravid med donerade ägg?

Hej! Jag är ny här på FL, så det kankse finns en sådan länk sen innan. Jag skulle vilja fråga om någon blivit gravid eller redan fått barn med provrörsbefruktning med donerade ägg? Jag hade mitt första försök i juni, fick 3 ägg insatta och....det gick åt skogen. :( Nu står jag i kö igen och behöver nog höra nåt positivt.... Hälsningar till er alla som väntar....

• Svar på tråden ar det någon som blivit gravid med donerade ägg?
  • makima

Hej JulAB!

Det finns en tråd som heter "vi som gör ÄD utomlands 2"

Där finns många som är i ÄDkarusellen och vi har än så länge 5 gravida och 2 av dem väntar tvillingar.

Välkommen / makima

• makima

"Vi som gör ÄD ute i Europa del 2" heter ju tråden......

• JulAB

Tack så mycket för tipset ! - J.

• Jag är Sma

Jag finns inte med i ovan nämnd tråd eftersom jag gjort ÄD i Sverige men jag delar gärna med mig av lite positiva nyheter. För ca 3 veckor sedan födde jag en dotter som blev till genom ÄD. Gjorde ett ET och tre FET innan jag blev gravid så det krävdes lite tålamod och en del besvikelser men nu har jag en underbar perfekt liten flicka.

• Squirl

Jag är Sma skrev 2008-08-20 16:15:49 följande:

Jag finns inte med i ovan nämnd tråd eftersom jag gjort ÄD i Sverige men jag delar gärna med mig av lite positiva nyheter. För ca 3 veckor sedan födde jag en dotter som blev till genom ÄD. Gjorde ett ET och tre FET innan jag blev gravid så det krävdes lite tålamod och en del besvikelser men nu har jag en underbar perfekt liten flicka.
    Åh, jag blir alldeles varm av glädje när jag läser detta, så kul, gratulerar!

Till trådskaparen: hej, jag är gravid med en äd-bebis, sök lite innan du skapar nya trådar så blir forumet lätthanterligt!
  • JulAB

Jag är Sma skrev 2008-08-20 16:15:49 följande:

Det är oerhört kul att få höra att man kan lyckas och bli gravid till slut. Grattis till din dotter! Jag har känt mig ensam med min åkomma innan jag insåg att jag kan dela erfarenheter på det här forumet. Hur lång tid tog det innan du blev gravid? Hade du egen donator eller stod du i kö länge? Vilken klinik i Sverige skulle du rekommendera? Jag fick min "dom" för ca 7 år sen, men jag slutade aldrig att hoppas att det skulle ske ett mirakel och jag skulle bli gravid. Jag bestämde mig för att försöka bli med barn genom äggdonation för 1 år sedan. Skulle verkligen vilja ha barn nu...

Squirl. Jag vet, lite klantigt av mig, men jag brukar aldrig vara med på forum, så jag får skylla på min ovana. Vad roligt att du är gravid ! Går det bra? Gick det på första försöket?
  • Squirl
    JulAB skrev 2008-08-21 10:44:26 följande:
    .Squirl. Jag vet, lite klantigt av mig, men jag brukar aldrig vara med på forum, så jag får skylla på min ovana. Vad roligt att du är gravid ! Går det bra? Gick det på första försöket?
    Jag förstår, och jag har en förmåga att låta mer burdus än vad jag är!
    Detta är mitt andra försök, vid det första fick jag missfall.
    Kolla i trådarna här om äggdonation, vi är många som blivit gravida på detta sätt.
  • Jag är Sma
    Svar på #6
    JulAB skrev 2008-08-21 10:44:26 följande:
    Jag är Sma skrev 2008-08-20 16:15:49 följande:Det är oerhört kul att få höra att man kan lyckas och bli gravid till slut. Grattis till din dotter! Jag har känt mig ensam med min åkomma innan jag insåg att jag kan dela erfarenheter på det här forumet. Hur lång tid tog det innan du blev gravid? Hade du egen donator eller stod du i kö länge? Vilken klinik i Sverige skulle du rekommendera? Jag fick min "dom" för ca 7 år sen, men jag slutade aldrig att hoppas att det skulle ske ett mirakel och jag skulle bli gravid. Jag bestämde mig för att försöka bli med barn genom äggdonation för 1 år sedan. Skulle verkligen vilja ha barn nu...Squirl. Jag vet, lite klantigt av mig, men jag brukar aldrig vara med på forum, så jag får skylla på min ovana. Vad roligt att du är gravid ! Går det bra? Gick det på första försöket?
    Tack. Ja, jag hade en egen donator - min syster vilket gjorde att väntetiden bara var de 6 månader man måste vänta på svar från det HIV (samt andra) prov som alltid tas. Jag gjorde mitt första försök under våren 07 och ett halvår och fyra försök senare blev jag gravid - så egentligen behövde jag inte vänta särskilt länge även om det kändes länge då. Jag kan inte rekommendera någon klinik, jag vet inte alls hur, eller om, det fungerar att göra ÄD privat i Sverige, själv har jag fått mina försök via landstiget på sjukhuset i min hemstad. Önskar dig lycka till.
  • ZXC

Grattis Sma!

Kul att höra att dins syster donerade ägg till dig, det är första gången jag stött på någon som gjort det. Min syster donerar ägg till mig, däremot har jag inte lyckats än... Har gjort en ET och en FET och snart ska det plockas nya ägg för flera försök!

Kram
    ZXZX

• miss maple

Har gjort ÄD i sverige. Ett ET och ett FET samt 2 avbrutna FET senare sitter jag här med en dotter på snart 8 månader.

• ACK

har gjort ett försök i Finland = lyckades inte. Äggen som gick till frysen klarade inte upptiningen.
    3 försök på Akademiska i Uppsala = 3 graviditeter som slutade med 3 missfall.

• Raspberry81

Det är många som blivit gravida med äggdonation. Myn gynekolog säger att han haft mng som kommit och visat upp sina ägg vid ett första vul (tror det är för att mvc inte alltid vill göra vul så tidigt som v 7) Han säger att det är mkt bra utdelning vid äd.

• JulAB

Hej. Fick just veta att min kompis som preliminart sagt att hon kunde donera agg, sa jag fick hamna forst i kon, inte kan gora det. :( Kanns jattetrist.

Svar på tråden ar det någon som blivit gravid med donerade ägg?