• mama cherry

Aktiviteter med barn i Stockholm?

Min son är 9 månader och jag har helt tappat förmågan att hitta på saker med honom. Kan inte komma på nåt bra som passar hans ålder. Tips på ställen/aktiviteter utanför hemmet?
    Tack på förhand :)

• Svar på tråden Aktiviteter med barn i Stockholm?
  • esthelle

Hej,

tror att min son var ca 10 mån när jag började gå på öppna förskolan, då fick ju även jag ut ngt av det, kolla om det finns ngn i närheten där du bor. Annars är det idetorka....vad gjorde jag med min son runt den tiden....vi var iofs ett gäng mammor på 5-6 st som träffades 1 g i veckan m våra barn och vissa av oss fler. 
    ~~William 050127 & lillebror BF 081202~~
  • mama cherry

Öppna förskolan har jag varit på ett par gånger...men det är ju också inomhus, jag vill gärna göra nåt ute. Hmm svårt att komma på nåt.

• S u s s

4-H gårdar och små djurparker brukar vara poppis i de flesta åldrarna.
    Vissa ställen har verkligen barnvänligt, med smådjur, lekpark med sandlådor och plaskdamm mm.
    Vilken del av sthlm bor ni i?

• mama cherry

Det låter ju lovande! Vi bor i Huddinge, jag vet att det finns en djurpark här i närheten...

• S u s s

Ja, det finns en nära huddinge centrum som är jättebra, Rådsparken.

Finns både smådjur, sandlådor/lekpark och ett litet café!
    Vi bor i Segeltorp och åker dit ibland.

Annars om du har tillgång till bil eller orkar åka en bit, så finns det en park i Aspudden som är toppen!
    De har en gigantisk plaskdamm i anslutning till den lilla djurparken, café och flera sandlådor/lekparker där med!

Sen så finns parkleken Vippan i Fruängen. Också jättebra, mycket barn, en inhängnad lekplats för de minsta, och plaskdamm!

• mama cherry

Tack för tipsen! När jag bodde och jobbade i Segeltorp brukade vi åka till Vippan. Jättefin park verkligen. Nu gäller det bara att passa på innan snön kommer ;)

Svar på tråden Aktiviteter med barn i Stockholm?