Aktiviteter med barn i Stockholm?
Min son är 9 månader och jag har helt tappat förmågan att hitta på saker med honom. Kan inte komma på nåt bra som passar hans ålder. Tips på ställen/aktiviteter utanför hemmet?
Tack på förhand :)
Min son är 9 månader och jag har helt tappat förmågan att hitta på saker med honom. Kan inte komma på nåt bra som passar hans ålder. Tips på ställen/aktiviteter utanför hemmet?
Tack på förhand :)
Hej,
Öppna förskolan har jag varit på ett par gånger...men det är ju också inomhus, jag vill gärna göra nåt ute. Hmm svårt att komma på nåt.
4-H gårdar och små djurparker brukar vara poppis i de flesta åldrarna.
Vissa ställen har verkligen barnvänligt, med smådjur, lekpark med sandlådor och plaskdamm mm.
Vilken del av sthlm bor ni i?
Det låter ju lovande! Vi bor i Huddinge, jag vet att det finns en djurpark här i närheten...
Ja, det finns en nära huddinge centrum som är jättebra, Rådsparken.
Finns både smådjur, sandlådor/lekpark och ett litet café!
Vi bor i Segeltorp och åker dit ibland.
Annars om du har tillgång till bil eller orkar åka en bit, så finns det en park i Aspudden som är toppen!
De har en gigantisk plaskdamm i anslutning till den lilla djurparken, café och flera sandlådor/lekparker där med!
Sen så finns parkleken Vippan i Fruängen. Också jättebra, mycket barn, en inhängnad lekplats för de minsta, och plaskdamm!
rådsparken i huddinge
www.radsparken.se/
vippan i fruängen
www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/
aspudden
www.aspuddsparken.se/
Tack för tipsen! När jag bodde och jobbade i Segeltorp brukade vi åka till Vippan. Jättefin park verkligen. Nu gäller det bara att passa på innan snön kommer ;)