• j och c

Har fått mitt 2:a ma, vill inte vänta en mens innan jag försöker igen!!

Jag har precis fått mitt andra ma då jag inte hade någon mens mellan graviditeterna. ALLA jag har pratat med inom sjukvården säger att man ska vänta en mens inna vi försöker igen men jag VILL INTE DET!!

Jag vill ju ha barn så fort som möjligt, men vill ju naturligtvis inte gå igenom detta igen, dessutom har jag 38 dagars cykler vilket inte gör det bättre heller...

Finns det någon däår ute som stödjer min teori om att det inte spelar nån roll hur länge man väntar efter ma?? Fast det funkade ju inte så bra sist för mig....????

Blir tokig om jag inte får försöka igen, blir kroppen gravid så är den väl redo?? Om inte, hjälp mig att övertyga mig själv....

AHr det någon betydelse om man inte blivit skrapad, Första gången fick jag tabletter (cytotec) och denna gången fixade kroppen utstötningen själv....

• Svar på tråden Har fått mitt 2:a ma, vill inte vänta en mens innan jag försöker igen!!
  • 5barnsmamman

Jag blev gravid direkt efter. Hade ett mf blev gravid direkt. fick då ett ma blev gravid direkt igen och då gick allt bra.
    Lycka till!

Stolt mor till fyra
  • never die

Hade ingen mens mellan mitt mf och graviditeten som gav mig min minsting...
    Lycka till

• coco

Jag pratade med en gynekolog idag och hon sa att man är mer fertil efter ett missfall och att det absolut inte var nåt problem att försöka direkt.
    Förstår inte varför alla läkare säger så olika, det verkar finnas 100 svar på det här.
    Men som du säger; blir du gravid så är du väl uppenbarligen okej, annars skulle du inte bli det.
    Så tror jag iaf.

• sushikatten

Jag tror att det viktigaste är att man känner efter och att man hinner sörja det som hänt.

• timmy

min läkare sa att risken är större för mf om man blir gravid direkt igen, det betyder inte att ALLA som blir gravida efter mf får ett missfall igen - men risken är större som sagt.

Svar på tråden Har fått mitt 2:a ma, vill inte vänta en mens innan jag försöker igen!!