• badprinsessan

Här är 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla

Orginaltrådstart:

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Välkomna alla 30+ som kämpar i motvind...

• Svar på tråden Här är 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla
  • hoppas77

Laplata: Då håller jag min tumme för att inseminationen lyckas!! Vi hoppas så innerligt att vi får försöka igen innan jul med en av våra frysisar. Stor kram!!

VERKSTADEN
    *Davidoff1975 försökt sedan aug-07, mf jan-08, BIM 15/4
    *Vill bli mamma 2009: försökt sedan aug-07, hypofystumör, hormonproblem BIM 28/9
    *Laplata, 33år: försökt sedan feb06, oförklarligt barnlösa, insemination nr 1 28-29/10, BIM 12/11, IVF Sept09
    *Mineko, 33 år, försökt sedan dec 2006, utr feb 2008, står i kö för IVF (vintern 2008/2009), BIM 24/11.

VÄNTAR PÅ IVF-START:
    *Lillmyggan: försökt sen aug-04, oförklarligt barnlösa, spraystart 13/11.

SPRAYAR:

SPRUTAR:

ÄGGPLOCK:

INVÄNTAR FET:
    *Spökboll 33 år, sedan apr 05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF
    *Hoppas77 31 år, sedan aug-06, 1 misslyckat IVF, 1:a IVF ICSI blev MF

ET:

RUVAR/TESTDAG:
    *Katey 33 år, försökt sedan jan -07, 1:a IVF/ICSI, TD 6/11

GRAVIDA:
    19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1, BF 27/5-08
    17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1, BF
    27/2 SysterYster2, 32 år, FET nr 2, BF 1/11
    5/3 QQQ, 31, IVF nr 2, FET nr 2, BF 3/11
    iiia, 36 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus, FET 1 mens, FET 2 (2 embryon), BF
    10/2 Heffet, 32 år, sedan nov-06, BF 11/10-08
    5/4 LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. IVF nr 1. BF 9/12
    Istapp, uppe på banan igen efter sent mf maj-08. BF 10/4-09
    7/10 *Badprinsessan 32år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF1 maj08, + egen maskin

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7-07, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8-07, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm
    Längtar mycket, 36 år, 30/11-07, pojke
    Piggen, 32 år, 27/12-07 pojke
    KaStBa 36 år, 9/1-08, Marcus, 3550 g, 53 cm
    Dubbelwe, 33 år, 25/2-08, flicka, 2730g, 48cm
    Glittran, 36, ICSI 3, 3/6, flicka, 3010 g, 52 cm

• Katey

Tack för ert stöd tjejer!

Men nu är det nog ändå kört, jag började blöda ordentligt idag! Inga klumpar men klarrött blod.
    Tjuvtestade såklart på en gång, är på RD14 idag, fick minus.
    Har egentligen TD först 6/11 på RD 20.
    Ska jag fortsätta med vaggisarna tycker ni?
    Känns ju helt meningslöst och onödigt kladdig nu när jag blöder ordentligt och dessutom fått minus på RD 14.
    Känner mig rätt nere...

• hoppas77

Katey: Hjärtat!! Jag vet sååååå hur du känner. Fy f*n för mensen!! Ring till kliniken och hör vad de säger om vaggisarna. Jag ringde när jag började blöda och de sa att jag skulle fortsätta ta dem. Jag plusade ju visserligen hela tiden (gör fortfarande vilket är helt sjukt) så jag vet inte om de skulle sagt annorlunda annars. Stor stor kram till dig vännen!!!

• Katey

Tack Hoppas. Ja det känns verkligen förjäkligt. Nu får man börja om på ny kula, har ju inget i frysen. Har inte ringt kliniken och nu har de stängt för helgen. Jag fortsätter väl med vaggisarn över helgen så får vi se sen.
    Jag håller tummarna för att ditt lilla pyre är kvar därinne.

• hoppas77

Katey: Förstår dig gumman! Gjorde en ivf i aug där jag inte fick något befruktat och aldrig fick försöka ruva. Kändes så meningslöst att man slösat både tid och sin kropp till ingenting... Hör om du kan få prova korta metoden?! Då slipper du nässprayen och är fortare igång igen.
    Tack för tummarna men nu är den lilla nog helt borta.... Kramar!

• mulan

Laplata: tack!!! Håller tummarna för att ni lyckas så ni slipper IVF:en

Katey: jag är ledsen gumman. Men fortsätt med vaggissarna. Klinikerna vill att man gör det till TD kommer även om mensen verkar ha kommit. Kramar!!!

Varför ?????
  • badprinsessan

Katey: Massor med kramar till dig... kram kram kram

Vilken underbar höst
  • mulan

Påminner bara om att tråden blir för gammal om några dagar. Vi får väl sen vem som tar tag i det. Hinner inte just nu.

Kramar alla!!!!!

Undrar hur mitt liv ser ut om ett år. Vill jag veta?
  • Katey

Hade TD igår och det blev minus såklart.
    Fy vad detta är hemskt, jag blir så himla ledsen, jag vill också ha barn!!!

• Istapp

Håller tummmar för er det vet ni, nu känns ni så himla nära allihopa och det är så sorgligt att det inte vill sig riktigt men.........vänta ni bara.....
    Kram

• hoppas77

Katey hjärtat! Så ledsen för din skull!! Så här skulle det ju inte bli! Du och jag skulle ju följas åt in i gravidtråden... Nu är vi här o stampar fortfarande.
    Vi fick just reda på att till 99% så hamnar vi i julstängningen med vårt FET så det blir till att vänta igen. Oj, vad vi har blivit bra på att vänta... Blöjade blöda massor igår igen o kliniken sa idag att när hcg försvinner ur kroppen är det som att dra pluggen ur ett badkar . På grund av detta kommer nästa mens om 4 veckor istället för 2 o då hinner vi inte försöka i dec. Suck! Stor stor kram! Jag hoppas verkligen ni hittar styrkan att fortsätta! Detta SKA bara gå till slut!

Jag är ju helt kass på tekniken här inne... Någon annan som kan förnya tråden? Kramar!

• Laplata

Katey och Hoppas77: gud, vad tråkigt!!..jag skickar varma kramar tii er båda!!

Själv är jag så räd att mensen ska komma nästa vecka, jag skulle vilja tjuvtesta på söndag men vill inte få en minus..och det kanske är för tidigt också!!...värdens längsta vecka har det varit

Jag ska göra ett försök att förnya tråden...jag meddelar e snart om jag lyckades

• Laplata

Hej igen, jag har öppnat en ny tråd som har samma titel som denna..blev lite fel med länken men jag tror att det funkar ändå..hoppas alla hittar dit

Svar på tråden Här är 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla