• Louvre

Äldre kvinnor lägger sig i.

Hej!

Jag tycker att jag blivit lite nedvärderad av äldre kvinnor som inte riktigt gillar att jag väljer att skaffa barn när jag "bara" är 20. (21 i oktober)
    Speciellt när dom bara är några år äldre än jag och singlar.
    Det luktar avundsjuka...

Jag är lycklig tillsammans med min man och det var ett gemensamt beslut att vi ville ha barnet.
    Är i vecka 12 nu.

Är du verkligen redo?
    Förstår du vad det innebär att skaffa barn?
    En av mina egna vänninor (27 år och singel) frågade även min man (32 år) om han trodde att jag var tillräckligt mogen för ansvaret.

Säger man så till NÅGON?
    Han blev stött av att hon frågade och jag blev ledsen för jag trodde hon var min vän.

Varför är vuxna kvinnor så elaka mot varandra?

Kram Nicky

• Svar på tråden Äldre kvinnor lägger sig i.
  • SomeOone

Det finns många sånna där äldre kvinnor som bara
    MÅÅÅSTE lägga sig i andras beslut :( Hatar sånt .
    Ignorera bara! Du och din sambo/man vet bäst om hur mogen/redo du är att skaffa barn Ingen annan kan säga till dig vad du ska eller inte ska göra! Låt dom inte trycka ner dig , Jag var själv 16 år när jag fick min son och då var jag nog ganska omogen , men som sagt man växer in i rollen som förälder

• LillaFamiljenGustav

jag ska säga en sak också
    när någon är gravid
    då lägger sig ALLA i
    du är för ung, du är för gammal, du är för smal, du är för tjock, du har inte pengar, du har för mycket pengar, du har utbildning, du är mitt i en utbildning osv osv

tyvärr
    man ska försöka att inte bry sig
    du kommer nästan vara 21,5 år när ni får barnet också. och det är väl alldeles lagom?
    som sagt
    hon som sa det är säkert avundsjuk eller så är hon inte redo och tror att alla är som henne

ALLA kommer ha åsikter om ALLT
    så stäng av och le och nicka när de pratar
    för de vet juh inte att du redan har en plan eller kan prata med tex din bm för att få den hjälp du behöver

lycka till

• Miracle Cats

Än strunta i det. Likväl finns det unga föräldrar som måste bry sig om man är kring 30 för de tror att man är nära döden och står med ena foten i graven!
    Ett steg i ens personliga mognad är att man bryr sig mindre och mindre.

• MaaliiinS

Det spelar ingen roll om du är gammal eller ung, det finns alltid (både gamla och unga) som ska lägga sig i och komma med "råd" om än det ena än det andra. Det är inte bara för att du är lite yngre, utan för att du är gravid..

Svar på tråden Äldre kvinnor lägger sig i.