• hannapanna85

apnémadrass/platta?

ni som fått prematurbarn har ni använt något typ av andningslarm när ni kommit hem från neo? isåfall vad? kommer troligtvis att bli dags att åka hem snart med våra tvillingar och känner mig lite nojjig! funkar egentligen inte med en andningsmadrass då de ska ligga i samma säng.hur gjorde ni?
    var kan man inte såkallade övervak till hemmet. kanske är lite överdriven men kommer inte kunna slappna av på nätterna annars!

• Svar på tråden apnémadrass/platta?
  • poik07

Prata med neo, vi fick låna larm från AGA. Det var dr. på neo som skrev en "remiss" till dom.

• Alvi

Får ni inte remiss kan ni göra som "vanliga" föräldrar som vill ha larm - betälla från andningslarm.se

Ule buku på er!
  • MsBeauty

vi hade ett larm med oss från NEO, så länge sonen hade extra syrgas (det var då bara i 2 dagar efter vi kom hem, sen var han fri), tyckte det var sjukt jobbigt med larmet som pep om han rörde sig lite och den inte satt på ordentligt.

• ISSEN

Vi har en apnéknapp som vi fått låna med oss från Neo! Jag måste säga att tack vare den får jag god natts sömn! Våran andra son är oxå för tidigt född men då hade vi inte nåt larm och jag vaknade hela tiden och kollade så att han  andades! Larmet har inte fellarmat en enda gång och vi har snart haft det i 2 månader! Ska ha det tills han blir 6 mån tror jag och sen kommer vi faktiskt att köpa ett själva och bara ha i sängen! Den vi har nu har man ju i vagnen och med sig överallt!
    Jag och min familj känner oss trygga med larmet och skulle aldig drömma om att vara utan!

• Proletariatet

Vi har använt larm både till dottern (född i v.24) och sonen(v.35). Till dottern hyrde vi av ett företag som hette Techno Medica, men såhär i efterhand kan jag säga att det hade varit billigare att köpa ett. Vi använder nu babysense.

• hannapanna85

tack för tipsen! har pratat lite med en läkare som säger att jag inte kommer få låna men jag ska få ett nummer till ett ställe som säljer av henne i morgon. skulle ändå vara tryggt att låna av dem så man vet att de funkar..

till morotstavar vad är babysense?

• Snorkis
    hannapanna85 skrev 2008-08-05 22:29:14 följande:
    tack för tipsen! har pratat lite med en läkare som säger att jag inte kommer få låna men jag ska få ett nummer till ett ställe som säljer av henne i morgon. skulle ändå vara tryggt att låna av dem så man vet att de funkar.. till morotstavar vad är babysense?
    Babysense finns på www.andningslarm.se
  • pulmones

fråga neo om graseby MR10, det är knapplarm som barnen kan sova tillsammans med.

Svar på tråden apnémadrass/platta?