• Hemliga 72an

Någon mer som legat på neo i helsingborg?

Undrar om det finns någon mer här som legat på neo i Helsingborg? Vore trevligt att hitta någon mer som legat där. Fick min son 071117 och låg där i 12 dagar sen åkte vi hem med hemsjukvård. Han föddes i vecka 32+2.

• Svar på tråden Någon mer som legat på neo i helsingborg?
  • pritt

Linda med 5 skrev 2008-07-29 16:16:02 följande:

Har jag inte helt fel så jobbar han fortfarande kvar där. men inte helt säker på det.
    Tyvärr jobbar han i Ystad numera ... Men vi hade även Charoltte, och hon är kvar, jättegullig doktor!
  • Hemliga 72an
    MsBeauty skrev 2008-07-29 21:17:00 följande:
    Vi var där från ca 10/2 till 15/4 2008. Sonen föddes i v. 24 i Lund, men vill tillhör hbg. Gillar min sons läkare mer än läkarna i Lund (personlighetsmässigt) och gillar flera i personalen. Det jag minns bäst var att de inte var så noga med hygienen på barnen minns jag.
    Var dom inte noga i Helsingborg? Det märkte inte jag av. Dom var noga med Djohnny i alla fall.
  • Bubblan78

Ja jättenoga med Minea oxå. Tvättade och "spritade" händerna konstant tyckte jag

• Hemliga 72an
    Bubblan78 skrev 2008-07-30 09:43:09 följande:
    Ja jättenoga med Minea oxå. Tvättade och "spritade" händerna konstant tyckte jag
    Jo det där med spritandet! Man var ju helt uttorkad! Sen tvättade vi Djohnny varje dag.
  • MsBeauty

jo, de spritade händerna och så, men bytte blöjorna med 6-9 timmars intervall ofta och tvättade inte av honom så han hade intorkat bajs.

• Hemliga 72an
    MsBeauty skrev 2008-07-30 13:55:43 följande:
    jo, de spritade händerna och så, men bytte blöjorna med 6-9 timmars intervall ofta och tvättade inte av honom så han hade intorkat bajs.
    Dom bytade på Djohnny var gång han skulle ha mat. Var tredje timme. Torkade av noga när han hade bajsat. Men efter dom 2 första dagarna tog jag hand om alla bytena själv även på natten för han sov inne hos mig då. När han solade gick jag upp och gick in och skötte om honom. Vill man att det ska göras ordentligt så får man göra det själv.
  • MsBeauty

Linda med 5 skrev 2008-07-30 14:00:17 följande:

Dom bytade på Djohnny var gång han skulle ha mat. Var tredje timme. Torkade av noga när han hade bajsat. Men efter dom 2 första dagarna tog jag hand om alla bytena själv även på natten för han sov inne hos mig då. När han solade gick jag upp och gick in och skötte om honom. Vill man att det ska göras ordentligt så får man göra det själv.
    hos mig sov han efter 3 månader. Jag bodde inte på sjukhuset ibörjan eftersom det var fullt. På dagen bytte jag på honom, på natten gjorde ingen det.
  • Hemliga 72an
    MsBeauty skrev 2008-07-30 14:04:14 följande:
    Linda med 5 skrev 2008-07-30 14:00:17 följande:
    hos mig sov han efter 3 månader. Jag bodde inte på sjukhuset ibörjan eftersom det var fullt. På dagen bytte jag på honom, på natten gjorde ingen det.
    Då hade jag sagt ifrån med en gång! Hade aldrig tolererat det.
  • knäppisen

Vi var nöjda, båda gångerna. Låg där i juni 04 i 14 dgr (sen hemsjukvård lika länge) och i sept-okt 06 i 39 dagar (o hemsjukvård i evigheter...kändes det som)
    Hygienen har jag inget att klaga på. Däremot var det lite mkt barn där när nr 2 kom så vi blev lite undanskuffade eftersom det var andra barnet och andra vändan på neo. De tyckte väl att vi klarade oss bättre än de som var där för första gången.

• MsBeauty

Linda med 5 skrev 2008-07-30 14:39:07 följande:

Då hade jag sagt ifrån med en gång! Hade aldrig tolererat det.
    det gjorde jag också. de sa att så länge han inte bleb röd eller sårig, så var det okej. När jag flyttade dit så skötte jag honom själv.
  • BaraLillaIda

Hej hej!! Vi låg inne på Neo i HBG i 2 dygn.. Dottern blev undernärd och fick inte i sig tillräckligt med mjölk så vi blev inlagda..
    Vi blev inlagda den 3/1 -08.
    Där jobbade en tant som barnskötare tror jag.. Hon heter Lotta i alla fall.. Suberbra och gullig. Hon lugnade mig och verkligen lyssnade och pratade med oss.. Kanonställe

Svar på tråden Någon mer som legat på neo i helsingborg?