Finns det några Hong Kong familjer här
Hej
Jag ska flytta till Hong Kng med man och barn om 2 månader och skulle gärna ha kontakt med någon som bor där för alla frågor jag har :) Finns det någon???
Hej
Jag ska flytta till Hong Kng med man och barn om 2 månader och skulle gärna ha kontakt med någon som bor där för alla frågor jag har :) Finns det någon???
Hej hej
Nej, inte HK, men däremot Zhuhai som ligger ca 1 timme med färja från HK.
Vi skulle egentligen flyttat till HK från början, men valde denna stad istället för den är lite minder, har betydligt bättre luft och är betydligt grönare.
Vi har nyligen kommit hit, så jag har inte varit i HK än (det är min man som gjort valet att bo här istället).
Vad är anledningen till er flytt? Vi har flyttat pga min mans jobb. Själv är jag hemma med våra två barn, 1 och 3 år gamla.
Hej Wilma!!
Här har du en liten Hong Kong-familj! Jag, min man och vår lille son på 9 månader har bott här sen i mars och trivs jättebra! Vi bor på en ö som heter Lantau Island, i Discovery Bay, ett jättebra ställe för barnfamiljer. Här finns fler svenska familjer och vi brukar träffas så barnen får leka och prata svenska med varandra (och mammorna får fika ihop..).
Du får gärna ställa frågor så ska jag svara så gott jag kan! Lycka till med flytten och välkommen hit till Hong Kong!
hej
jippie lite svar!!!!
min man har fått jobb i HK och vi har igår bestämt oss för att bo i Belchers nära universitetet. Min man har redan flyttat medan jag och sonen är kvar i sthlm för närvande för att se till att flytten går bra. Vi flyttar dit den 27e sept.
Jag har aldrig varit i HK och känner ingen så jag vill gärna ha tips och ideer..vad ska jag tänka på inför fytten, vad är jobbigt, vad är bra osv osv?? Sonen är 14 månader när vi kommer och jag vill gärna att han ska ha kontakt med andra svenska barn så att han får leka på svenska :)
Är ni med i SWEA och är det i så fall bra.
jag har hört lite om Lantau (visst är den bilfri??) i så fall verkar det ju jättebra där, men nåväl nu är det bestämt att det blir Belchers.
Hej! Är den här tråden fortfarande aktuell? Skriver mer i så fall...