MiaLau skrev 2008-07-27 18:40:41 följande:
Dancing Sunrise skrev 2008-07-27 18:31:16 följande: hehe. jo, jag vet. så sa läkarn på denna mvc oxå, att man oftast får det första ggn.men läkarn som förlöste mig sa att jag förmodligen får det andra ggn oxå. :Sså känner jag flera som fått samma sak som mig båda graviditeterna. :S
Ja, men vad är det för mening med att gå och grubbla? Nu vet du ju symtomen som sagt, och om du vill kan du ju be om extra koller och få gå oftare hos BM just för att du är orolig över detta. Men jag känner FLER som bara fått det första gången, och inte haft några problem andra gången. Tycker det är lite oprofessionellt av läkarna att säga att du förmodligen får det nästa gång, det kan ju inte de ha någon aning om. Försök njuta istället, du väntar ju barn! Och att föda vaginlt är något av det bästa man kan vara med om

. Men däremot så förstår jag inte riktigt vad det är du menar, du säger att du är rädd för att föda, fast det egentligen är havandeskapsförgiftning och dödsfall du är rädd för? havandeskapsförgiftning får man ju under graviditet, och det är större risker vid kejsarsnitt än vagilat, då förstår jag inte varför du vill välja bort det (enligt de resonemangen).