• Mayla

Färga rötterna, tips tack!??

Får inte tag i min vanliga frisör och då får det göras hemma. Har fått håret slingat med folie innan. Har ni tips på hur man nu gör med rötterna? Vill ju inte fylla i rötterna helt, vill forf behålla slingeffekt.

Här kommer jäkligt dumma frågor; Ska man endast pensla på det mörka eller ska jag dra lite över så att det blir en jämn övergång? vad händer om man penslar över på det som redan är ljust? Jag är helt lost på denna fronten, har nästan aldrig varit blond.. tips? snälla?!

• Svar på tråden Färga rötterna, tips tack!??
  • Mayla

ingen som vet och vill dela med sig?

• Bispan

Har du enbart slingor eller har du färgat resten av håret också?

• Mayla

har mycket slingor, men jag tror att jag skiftar till mörkt istället, trött på att se ut som halva stan :).

• SatuSv

man kan ju ta på slingmedel på en kam o sen bara dra igenom,från rot till top...

• Hermioney
    Mayla skrev 2008-07-25 11:02:38 följande:

Får inte tag i min vanliga frisör och då får det göras hemma. Har fått håret slingat med folie innan. Har ni tips på hur man nu gör med rötterna? Vill ju inte fylla i rötterna helt, vill forf behålla slingeffekt.

Här kommer jäkligt dumma frågor; Ska man endast pensla på det mörka eller ska jag dra lite över så att det blir en jämn övergång? vad händer om man penslar över på det som redan är ljust? Jag är helt lost på denna fronten, har nästan aldrig varit blond.. tips? snälla?!

Rötterna kan du inte färga (såvida du inte hittar någon med en tunn nål som är villig att ha dig som försökskanin)
    Rötterna är det som sitter under huden.

Om du menar utväxten så ska du bara bleka själva utväxten, inte det som du redan har blekt för då får du nyansskillnader.
Svar på tråden Färga rötterna, tips tack!??