Gjorde titthålsoperation 2003. Jag visste inte att man "blåstes upp", min läkare berättade att jag fästes i en sele och tippades neråt för att livmodern skulle synas bättre. Hon nämnde också att det var en ganska ny metod.(?) Jag hade precis som ni andra ont i axlar/nyckelben, men läkaren sade att det berodde på att min kropsstyngd legat just där, i selen, medan jag var tippad.
Andningen var lite småjobbig 1-2 dgr också efteråt, men det är den alltid på mig efter narkos pga "kondensen" som bildas i lungorna när man inte andas på egen hand. Det gäller att djupandas och, så snart man kan, hosta för att fylla de lungblåsor som plattats ihop lite. (Tryck på såret medan du hostar så går det bra.)
Jag hade rejält ont i såret i 1-2 veckor efteråt. Hade bara vanlig Panodil och är rätt smärtkänslig tror jag. Var sjukskriven iaf 1 vecka, kanske 2, minns inte.
Kunde inte kissa på 5-6 dgr, troligen pga katetern, men det kom i gång sedan utan att jag behövde åka in och bli tappad.
Hade också 4 hål, men det är bara det "stora" vid naveln som syns idag, de andra försvann på någon vecka. Lustigt, jag hade glömt att jag ens haft dem tills jag läste inläggen här!
Hoppas din op går bra, lycka till!