pindile skrev 2008-08-05 10:31:45 följande:
ruffe4 min sons ärr e ett resultat av slarv o inget annat.det påminner mig om att han lidit i onödan.....o ingen kan säga til mig att jag inte ska bry mig, för slarv inom vården e absolut aldrig ok, särskilt inte med små prematurer, då minsta misstagt kan bli ödestigert.....
Varför är du säker på att det är slarv? Kan det inte vara så att din sons hud var omogen och mycket lättare fick sår och skador?
pindile skrev 2008-08-05 10:38:59 följande:
trasan0606: jaha, tänk om det var det som hände??!! man vet ju aldrig.....fast på avdelningen sa dom till mig efteråt att det var nån som missat o flytta mätaren i tid, skulle göras varje halvtimma för att undvika att bränna barnet....
Många barn klarar en timme och en och en halv timme. På många avdelningar byter man var 1.5:e timme och barnen klarar det bra.
Det betyder inte att det är tråkigt med ärr, men att det kanske beror på att han kom ut för tidigt och var känsligare...
Vi alla har ju våra ärr på kroppen efter jobbiga perioder och olyckor i våra liv. Det är ju sånt som man måste leva med... jag har ärr efter 200 stygn på kroppen som är nödvändiga för överlevnad. De är inte snygga, men de är en del av mig.