• Fleur

vad tycker du om dina bonus barn??

Efter att läst flera trådar ang. folks känslor för deras bonus barn blev jag lite nyfiken på vad som är vanligast känslor eller känslor

°?°?°? ღ♥ Jonathan 951012 ♥ღ♥ Isabelle 080103 ♥ღ?°?°?°
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad tycker du om dina bonus barn??
  • Sicali

Väldigt intressant tråd. Gissar på att det håller sig på samma punkt som det börjat så har man det svart på vitt sen.

• Mirakel händer

Min man sitter i soffan här bredvid mig och vill svara;

Att ÄLSKAR sitt bonus barn som han vore hans egen.

Min man har inga barn sedan tidigare. Å vi lär tydligen inte få några gemensamma heller. Trots hjälp!!!!

• Fleur
    Kims mamma skrev 2008-07-19 14:28:49 följande:
    Min man sitter i soffan här bredvid mig och vill svara;Att ÄLSKAR sitt bonus barn som han vore hans egen. Min man har inga barn sedan tidigare. Å vi lär tydligen inte få några gemensamma heller. Trots hjälp!!!!
    Svara för hans del då
  • Fleur

Skrivs många trådar i ämnet så fler måste väll känna nått??

• Bling1975

Nu har jag inga själv, men det skulle vara intressant att veta om känslorna för barnet har något att göra med samarbetet med ens partners ex.

Min tro är ju tyvärr att det i de fall där man har ett bra samarbete utan en massa svartsjuka och bråk är man mer benägen att tycka om barnet. Om man bråkar mycket och/eller det finns svartsjuka med i bilden så tar man ut det på barnet...

Stitch längtar efter Lilo
  • Fleur
    Bling1975 skrev 2008-07-19 15:08:15 följande:
    Nu har jag inga själv, men det skulle vara intressant att veta om känslorna för barnet har något att göra med samarbetet med ens partners ex.Min tro är ju tyvärr att det i de fall där man har ett bra samarbete utan en massa svartsjuka och bråk är man mer benägen att tycka om barnet. Om man bråkar mycket och/eller det finns svartsjuka med i bilden så tar man ut det på barnet...
    Tror faktiskt precis som du!!!
  • StepByStep

Känner ingenting för mitt bonusbarn. Träffar aldrig han heller för den delen och har inte gjort de på 3år.

Esmeralda 050417 (v) Savannah 080622
  • förstagångsmamma

Skulle vilja tillägga att det ofta inte är bonusbarnen som man inte tycker om eller som det inte fungerar med utan deras mammor. Mamman i detta fallet sätter ständigt käppar i hjulet för vårt umgånge med barnen. Nu är det semester och våra veckor men vi har fortfarande inte sett röken av barnen för att deras mamma planerat annat på våra veckor. Barnen har fått åka till kompisar på andra orter och vet inte om att vi egentligen skulle ha dem.

När vi nu pratat med dem..visste de inte att de egentligen skulle vara här... Ja, kan bara säga att det är bedrövligt hur föräldrar kan använda barnen för att "straffa" varandra.

• Fleur
    förstagångsmamma skrev 2008-07-19 16:08:37 följande:
    Skulle vilja tillägga att det ofta inte är bonusbarnen som man inte tycker om eller som det inte fungerar med utan deras mammor. Mamman i detta fallet sätter ständigt käppar i hjulet för vårt umgånge med barnen. Nu är det semester och våra veckor men vi har fortfarande inte sett röken av barnen för att deras mamma planerat annat på våra veckor. Barnen har fått åka till kompisar på andra orter och vet inte om att vi egentligen skulle ha dem.När vi nu pratat med dem..visste de inte att de egentligen skulle vara här... Ja, kan bara säga att det är bedrövligt hur föräldrar kan använda barnen för att "straffa" varandra.
    Tyvärr så ligger det ju nått i det du skriver, synd!! Föe borde vi inte alla se till barnens bästa??
  • vampyria2

Älskar mina bonusar i massor är så glad att de finns i mitt liv. Kan ju påpeka att min sambo känner samma för mina töser

• Fleur

Borde kanske ha lagt den i känsliga rummet så även dom med känslor kunnat komentera

• solen13
    orkide skrev 2008-07-19 19:35:59 följande:
    Borde kanske ha lagt den i känsliga rummet så även dom med känslor kunnat komentera
    Vad menar du med dom med känslor?
    Jag skrev att jag känner inget för mitt bonusbarn. Sant i bland. Samtidigt som jag vill att han ska känna att han tillhör vår familj så kan jag bli så himla trött på honom och ta min andra sons parti när de bråkar. Bonus är 9år och vår gemensamma 3år. Men det är så stor skillnad på dom, och det är nog som någon ovan skrev att bonus präglas så mkt av sina andra förälder som vi kanske inte gillar och därför tas det ut på bonus.
  • Neelah

Jag har inga biologiska barn, men jag älskar mina bonusbarn som om de vore mina egna.

• Fleur
    solen13 skrev 2008-07-19 20:36:15 följande:
    Vad menar du med dom med känslor?Jag skrev att jag känner inget för mitt bonusbarn. Sant i bland. Samtidigt som jag vill att han ska känna att han tillhör vår familj så kan jag bli så himla trött på honom och ta min andra sons parti när de bråkar. Bonus är 9år och vår gemensamma 3år. Men det är så stor skillnad på dom, och det är nog som någon ovan skrev att bonus präglas så mkt av sina andra förälder som vi kanske inte gillar och därför tas det ut på bonus.
    Du missförstod nog mig nu Med känslor menar jag dom som inte tycker om sina bonusar och med känslor dom som tycker om sina bonusar
  • solen13

Okej. Men då missförstod jag inte så mkt för som jag skrev så svarade jag att jag har inga kännslor för min bonus.
    Men jag tycker att även om man riskerar att bli påhoppad så vågar jag stå för vad jag känner.Pratar mkt med min pappas fru (min bonusmamma) om hur hon kände det när vi var små och hon hade oss för vi är i samma sits känns det som. Hon gillade inte oss heller, men nu när vi är stora så säger hon att hon kan uppskatta oss mer.

• Fleur
    solen13 skrev 2008-07-19 20:44:23 följande:
    Okej. Men då missförstod jag inte så mkt för som jag skrev så svarade jag att jag har inga kännslor för min bonus. Men jag tycker att även om man riskerar att bli påhoppad så vågar jag stå för vad jag känner.Pratar mkt med min pappas fru (min bonusmamma) om hur hon kände det när vi var små och hon hade oss för vi är i samma sits känns det som. Hon gillade inte oss heller, men nu när vi är stora så säger hon att hon kan uppskatta oss mer.
    jo sant men ingen som svarat att dom inte tycker om eller hatar har komenterat varför...
  • stina72

Älskar vet jag inte..
    Min bonus är ju 19 år och har inte bott hos oss på länge. Men han och hans flickvän är ofta här och hälsar på.
    Jag tycker mkt om både honom och hans flickvän. Jag tycker att bonusens mamma är jättetrevlig och en ypperlig mamma. Så därför har jag aldrig försökt ta på mig en roll som extramamma eftersom han har två mkt kompetenta närvarande föräldrar. Ser mig mer som en extra resurs, en vän, en (förhoppningsvis) bra vuxen förebild.

Det är så lätt att svänga sig med ord. Och jag vill inte värdera min egen son mot min bonus-son. Men om allt skulle ställas till sin spets så tror jag nog att min instinkt som mamma gör att jag väljer min egen son. Och jag hoppas innerligt att jag aldrig behöver komma till den punkten att jag behöver välja.

Men så här när livet fungerar som vanligt ( inget livsavgörande val som ska tas) Så ställer jag naturligtvis upp lika mkt på båda.

Ni kan skratta om ni vill, håna oss, vi rör oss ni står still
  • JagochLiam
    orkide skrev 2008-07-19 15:13:36 följande:
    Tror faktiskt precis som du!!!
    tror jag me...
Svar på tråden vad tycker du om dina bonus barn??