• VeeKa

Vad trött jag blir !

I ett flertal trådar här på Fl, hittar man diskutioner (nästintill) bråk om unga föräldrar är bättre än gamla etc. Allvarligt talat, kommer ni någon vart med det eller ? Jag var tvungen att klämma in en kommentar på en annan tråd. Men alltså, leder det någon vart ?! Det kommer aldrig någonsin komma fram ordentligt om unga är bättre än gamla osv. Varför denna tävling ?! Vi är väl för f*n bra på våra egna sätt ?! Eller är alla olika beroende på ålder. (då talar jag om 2 sätt. Unga & "gamla"). Och i varje tråd om någon ung mamma/pappa, så är det alltid någon som bara måste klämma in en kommentar om hur FEL det är att skaffa barn ungt, om hur idiotiskt det är osv. Hur orkar ni/man ? Vill inte starta en till tråd om det, för dem flesta slutar bara i "bråk", då det inte leder någon vart. Men svara bara på frågan, är det värt det ?

• Svar på tråden Vad trött jag blir !
  • Jungblom

Vi hamnade i en föräldragrupp på bvc med bara äldra än oss själva, alla andra var över 25 och närmare 30 och över, medans vi var 23 och 22.

Det roliga var att de hade precis lika lite koll på ämnet som vi. Dvs man kan inte mer om barn bara för att man är 10 år äldre! Så ingen är bättre förälder pga av åldern och jag avskyr trådar som handlar om äldre vs yngre är bästa föräldern!

• NicoFina

Tycker verkligen inte det spelar någon roll hur gammal man är men, man ska kunna ta hand om sig själv ekonomiskt osv innan man skaffar någon annan att ta hand om.
    Och då menar jag så klart utan bidrag osv!

• MarieHJ
    Jungblom skrev 2008-08-27 11:15:11 följande:
    Vi hamnade i en föräldragrupp på bvc med bara äldra än oss själva, alla andra var över 25 och närmare 30 och över, medans vi var 23 och 22. Det roliga var att de hade precis lika lite koll på ämnet som vi. Dvs man kan inte mer om barn bara för att man är 10 år äldre! Så ingen är bättre förälder pga av åldern och jag avskyr trådar som handlar om äldre vs yngre är bästa föräldern!
    Haha, låter precis som våran föräldragrupp! Det var speciellt ett par som kanske var imellan 30-35 års åldern som inte visste att Mamman och barnet förs till BB efter förlossningen. Dom var chockade över att man var tvungen att flytta på sig!
    Så dom hade i princip aldrig hörttalas om BB! Undrar hur mycket dom visste om allt annat då=) Jag tyckte faktiskt jag och min partner kunde mest. Dom blev så chockade när vi kunde svara på det mesta under kursen. Dom fick nog en annan syn på oss än va dom hade första dagen. Men jag har läst som en galning under graviditeten + att jag har 7 syskonbarn. Såå det är nog väldigt individuellt hur mycket erfarenhet om bebisar/barn man har!
  • Reglementet

Marie

Fast, mamman och barnet behöver inte föras till bb efter förlossningen:P

• MarieHJ
    Reglementet skrev 2008-08-28 11:20:32 följande:
    MarieFast, mamman och barnet behöver inte föras till bb efter förlossningen:P
    Men grejen var ju den att dom inte visste va BB va..
  • Mysgumman

när jag vara inne på förlossningen sa förlossningslärkaren att kroppen är god för att skaffa barn när man är under 20 å inte över 30. men Mamma är ingen ålder utan något man är även om man är 18 lr 35

• Reglementet

Mysgumman

Men snälla nån, då har den förlossningsläkaren helt fel. Det är hemskt att en sådan person inte vet bättre.

• MarieHJ
    Reglementet skrev 2008-09-02 08:12:46 följande:
    MysgummanMen snälla nån, då har den förlossningsläkaren helt fel. Det är hemskt att en sådan person inte vet bättre.
    Men Ungefär så sa min mammas läkare när hon berättade att hennes 19 åriga dotter skulle ha barn.
  • MarieHJ

Men som vi försöker komma fram till.. Mamma är ingen ålder! Ingen kan vara så bra som en mamma.. Det har vi alla gemensamt oavsett ålder!

• Reglementet

MarieHJ

Då har din mammas läkare fel också. Runt 22 är den bästa åldern, om man ska titta på kroppsligt. Inte innan 20.

• MarieHJ
    Reglementet skrev 2008-09-02 09:29:29 följande:
    MarieHJDå har din mammas läkare fel också. Runt 22 är den bästa åldern, om man ska titta på kroppsligt. Inte innan 20.
    Ungefär SKREV JAG OM DU INTE SÅG DET.. Runt 20 års åldern sa han närmare bestämt.
  • Reglementet

Marie

Över 20-årsåldern då, inte under.

• SomeOone
    MarieHJ skrev 2008-09-02 08:36:16 följande:
    Men som vi försöker komma fram till.. Mamma är ingen ålder! Ingen kan vara så bra som en mamma.. Det har vi alla gemensamt oavsett ålder!
    Helt rätt där ! :)
  • SomeOone
    Reglementet skrev 2008-09-02 08:12:46 följande:
    MysgummanMen snälla nån, då har den förlossningsläkaren helt fel. Det är hemskt att en sådan person inte vet bättre.
    Varför skulle den ha fel och du rätt ?
  • Reglementet

some

Eftersom studier visar på att det är runt 22 års ålder som är den bästa tiden, så har läkaren helt uppenbarligen fel. Personen kanske inte har läst dessa studier, vad vet jag.

• Mysgumman

skit samma var inte de vi prtade om här utan att man ä'r inte en bättre lr smämra mamma bara för man är 18 .

Svar på tråden Vad trött jag blir !