När tycker du gränsen går för ung mamma?

Egentligen tkr jag nog att man är ung när man är under 25, men mellan 20-25 tkr jag man bör skaffa första barnet så jag rästade ändå att man är ung förälder om man är 19 eller yngre och "normal" om man är över 20...
under 20 är man ung mamma tycker jag.
röstade på 20.
jag fick själv min första vid 20, anser mig inte för ung utan lagom!
Åldersmässigt om man är under 20 år, men mognadsmässigt? Där finns ingen åldersgräns
röstade på 22
Under 23 år tycker jag. Men bara för man är under 23 år betyder det inte man är en mindre bra mamma för det, bara yngre
Åldern gör inte mamman.
Det är sättet som visar hur ung hon är. En kvinna kan vara 20 och få barn och vara helt redo och ha "bra" värderingar medan en kvinna kan vara 35 och inte känna sig redo.
Med "ung mamma" menar du då en mamma som var FÖR ung för att skaffa barn? Dvs omogen och inte tar sitt ansvar?
Ung mamma låter i mina öron positivt - en ung och vital mamma tänker jag. Något man kan vara länge. För min egen del känner jag mig som en ung mamma va 25 då jag fick min son. Känner mig ännu som en ung mamma (är nu 27). Hoppas göra det ett tag till, men framöver räknar jag mig nog som i "normal mammaålder" så jag röstade 27. Till det hör att där jag bor (sthlm) är ju medelåldern för förstföderskor runt 30 så det är det normala, allt där under räknas ju statiskt som ungt.
FÖR ung är en annan femma, men det har inte så mycket med ålder att göra i min värld...
Under 20 enligt mig
Detta baserar jag på hur jag var när jag var under 20.
Tyckte själv att jag var mogen som en 40 åring :) Men när man ser tillbaka så var det nog inte så... Sedan ser jag också på min syster som nu är 20..
Många små saker som kanske inte betyder så mycket ensamma, som när man slår ihop det, gör att man kanske borde vänta med att ta ett så livsomtumlande beslut som att skaffa barn.
Många fixar det galant, men många inte. Vem bestämmer om det är rätt eller fel? Är det rättvist mot barnet om det blir fel? Vem ansvarar då för att barmet inte tar skada??
Många frågor och antagligen lika många svar... *puuuh*
När man är under 23 tycker jag!
Oj, det var ganska många som tyckte 25! Då räknades jag som ung (var 23). Själv tycker jag att man är "ung mamma" om man är under 20.