• LadyB

äldre bättre mammor än yngre?? NEJ!!!!!!!!!!!!!!!1

vi unga mammor är lika bra mammor som ni äldre!!!!!!!!1

så lägg ner smutskastningen!!!!!!!

ja det va la allt,få se vad som händer med denna tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:27
    ja...denna tråden va inte till för att man ska börja "smutskastningen" mellan unga mammor och "äldre" mammor....det jag ville säga med denna tråden är att man är lika bra mammor,trots ålder!!! ingenting annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 23:59
    statistiken visar att ungamammor röker mer än äldre mammor under graviditeten...men jag säger att har ni något att säga till dom så får ni gå in på lunarstorm för jag tror inte att "sånna" mammor finns här...med sånna menar jag som röker,super och inte tar sitt ansvar,ser sin framtid som professionellt socfall.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-23 19:39
    jag tycker att denna tråden har spårat ur totalt,tyckeratt vi avrundar här. fick inte alls ut vad jag ville...som sagt,vi avrundar nu

• Svar på tråden äldre bättre mammor än yngre?? NEJ!!!!!!!!!!!!!!!1
  • Vintersjäl
    HäxanSurtant skrev 2008-07-22 15:37:10 följande:
    Vad fan har ålder med att göra om man är en bra förälder eller inte??? de är väl hur man är som avgör det där och hur mkt vett och sunt förnuft man har innanför pannbenet!
    Amen!!
  • HäckHäxan
    Vintersjäl skrev 2008-07-22 15:39:22 följande:
    Amen!!

Jag vet personer som blev mamma vid 17 och är hur bra som helst och jag vet folk som fick barn vid 30 och är i mina ögon helt hopplösa.. curlar runt barnen som fan, ger dom allt dom pekar på och hoppar totalt över konsekvensen av vissa beteenden.
    M.G älskad och saknad!!! Fan ta dig!!!!
  • LadyB
    Vintersjäl skrev 2008-07-22 15:39:22 följande:
    Amen!!
    hahahaha...bara jag som tycker att denna tråden har spårat ur totalt?? det va ju verkligen inte detta som va syftet ded tråden...hrmmm
  • Love4cats

Jo den har spårat ur. Helt bissart att det startas tråd på tråd på tråd "Unga vs Gamla", "Gamla vs Unga"...Varför det så synd om oss unga?" "Är äldre mammor bättre?"....etc etc.
    Väx upp ! ! ! Det är ingen tävling. Ni är mammor....och det sitter inte i åldern!

Man kan inte äga en katt. I bästa fall kan man bli hans sambo
  • LadyB
    Love4cats skrev 2008-07-22 16:03:58 följande:
    Jo den har spårat ur. Helt bissart att det startas tråd på tråd på tråd "Unga vs Gamla", "Gamla vs Unga"...Varför det så synd om oss unga?" "Är äldre mammor bättre?"....etc etc.Väx upp ! ! ! Det är ingen tävling. Ni är mammor....och det sitter inte i åldern!
    det e ju inte meningen att det skulle bli så med denna...detta var meningen att "skit i åldern mamma sitter i huvudet" men som sagt,samma personer går in o trashar denna med
  • Love4cats

De flesta av dessa trådar spårar ur då alltid någon av parterna har ett så pass stort av att hävda sig och framstå som så mycket bättre än andra. Det jag märker är att det tjafsas och kastas skit från ett håll och sen är snöbollen igång. Skulle tex unga mammor hålla sig ifrån att säga "Men vi lever längre och orkar mer än er äldre mammor" och om äldre skulle låta bli att klappa yngre på huvudet skulle inte bråken uppstå.

• LadyB
    Love4cats skrev 2008-07-22 16:12:12 följande:
    De flesta av dessa trådar spårar ur då alltid någon av parterna har ett så pass stort av att hävda sig och framstå som så mycket bättre än andra. Det jag märker är att det tjafsas och kastas skit från ett håll och sen är snöbollen igång. Skulle tex unga mammor hålla sig ifrån att säga "Men vi lever längre och orkar mer än er äldre mammor" och om äldre skulle låta bli att klappa yngre på huvudet skulle inte bråken uppstå.
    menar det.
  • LadyB

denna tråden va till för att unga mammor och äldre anmmmor skulle inse att alla är lika bra ammmor...inte att detta skulle bli ännu en "unga mammor vs äldre mammor" tråd

• Maggis
    LadyB skrev 2008-07-22 16:17:16 följande:
    denna tråden va till för att unga mammor och äldre anmmmor skulle inse att alla är lika bra ammmor...inte att detta skulle bli ännu en "unga mammor vs äldre mammor" tråd
    Fast med den inledningen så är det inte så konstigt att det blev det. Du separerade oss och skapade motsättningar direkt genom att hävda att ni smutskastades och att vi stod för smutskastningen. Ett klassiskt exempel på när trådstarten sätter tonen för hela tråden... 
    //Maggis
  • Love4cats

Sant . Det gäller att lägga upp det på rätt sätt. Annars fortsätter pajkastningen och jämförelser.

Maggis skrev 2008-07-22 16:39:18 följande:
    Fast med den inledningen så är det inte så konstigt att det blev det. Du separerade oss och skapade motsättningar direkt genom att hävda att ni smutskastades och att vi stod för smutskastningen. Ett klassiskt exempel på när trådstarten sätter tonen för hela tråden... 
  • Nallatalla
    Love4cats skrev 2008-07-22 16:03:58 följande:
    Jo den har spårat ur. Helt bissart att det startas tråd på tråd på tråd "Unga vs Gamla", "Gamla vs Unga"...Varför det så synd om oss unga?" "Är äldre mammor bättre?"....etc etc.Väx upp ! ! ! Det är ingen tävling. Ni är mammor....och det sitter inte i åldern!
    Håller med! Jag tycker att dessa trådar visar på en viss omognad. Det måste finnas annat som är vettigare att göra än att diskutera detta i all oändlighet....
    Åldern avgör ju inte om man är bra eller dålig förälder.
  • LadyB
    Maggis skrev 2008-07-22 16:39:18 följande:
    ja men man brukar ju läsa inledningen också.
  • Maggis
    LadyB skrev 2008-07-22 17:49:44 följande:
    ja men man brukar ju läsa inledningen också.
    Inte alla.
    Men ärligt, så är det ju. Många går igång på allt som uppfattas som kritik, sann eller ej. Så jag personligen tror att man har stor nytta av att tänka igenom vad man vill ha fram innan man skickar iväg en trådstart som leder till precis det man vill undvika.

För hur det nu än var menat så uppfattar åtminstone inte jag (och jag är inte särskilt paranoid) din trådstart som försonande och öppen. Jag bara säger att man får vad man ber om och det borde du kunna vara storsint och mogen nog att medge. Istället för att slå ifrån dig allt ansvar för att det blev ytterligare en kasta-skit-tråd.
    //Maggis
  • LadyB
    Maggis skrev 2008-07-22 17:55:23 följande:
    Inte alla. Men ärligt, så är det ju. Många går igång på allt som uppfattas som kritik, sann eller ej. Så jag personligen tror att man har stor nytta av att tänka igenom vad man vill ha fram innan man skickar iväg en trådstart som leder till precis det man vill undvika. För hur det nu än var menat så uppfattar åtminstone inte jag (och jag är inte särskilt paranoid) din trådstart som försonande och öppen. Jag bara säger att man får vad man ber om och det borde du kunna vara storsint och mogen nog att medge. Istället för att slå ifrån dig allt ansvar för att det blev ytterligare en kasta-skit-tråd.
    ja men visst,jag kan erkänna att rubriken kunde varit bättre. Men det va ju inte meningen att den skulle bli så här.Det e ju rubriken som "fångar" en...men jag erkänner...den va kass....men inledningen borde man ju iallfalll ta sig tid o läsa innan man bärjar kasta paj
  • Maggis
    vi unga mammor är lika bra mammor som ni äldre!!!!!!!!1
    så lägg ner smutskastningen!!!!!!!

Så startade du och där tror jag många reste ragg direkt. Det här är förfärligt OT och jag är inte ute efter att rätta dig på något vis men de två meningarna är inte skrivna i någon särskilt positiv anda. Och det är lite det jag menar med att sätta tonen från början. Det är inte bara rubriken utan också inledningen som låter ganska aggressiv och då blir det som det blir.

Synd, eftersom jag är helt med dig i det du egentligen ville med tråden; nämligen säga att det inte har med ålder att göra huruvida man är en bra förälder eller ej. Personligen förstår jag inte varför man ens ska behöva säga sådana saker eftersom de är så löjligt självklara för mig.
    //Maggis
  • LadyB
    Maggis skrev 2008-07-22 18:09:37 följande:
    vi unga mammor är lika bra mammor som ni äldre!!!!!!!!1så lägg ner smutskastningen!!!!!!! Så startade du och där tror jag många reste ragg direkt. Det här är förfärligt OT och jag är inte ute efter att rätta dig på något vis men de två meningarna är inte skrivna i någon särskilt positiv anda. Och det är lite det jag menar med att sätta tonen från början. Det är inte bara rubriken utan också inledningen som låter ganska aggressiv och då blir det som det blir.Synd, eftersom jag är helt med dig i det du egentligen ville med tråden; nämligen säga att det inte har med ålder att göra huruvida man är en bra förälder eller ej. Personligen förstår jag inte varför man ens ska behöva säga sådana saker eftersom de är så löjligt självklara för mig.
    jag brukar läsa mer än dom 2 första meningarna

ja men visst jag fattarvad du menar,men som sagt gjort e gjort
  • Maggis
    LadyB skrev 2008-07-22 18:14:13 följande:
    jag brukar läsa mer än dom 2 första meningarna ja men visst jag fattarvad du menar,men som sagt gjort e gjort
    Sant.
    Hoppas du inte tog illa upp.
    //Maggis
  • LadyB
    Maggis skrev 2008-07-22 18:18:22 följande:
    Sant.Hoppas du inte tog illa upp.
    nesh..klöart att jag inte är,jag vet att jag inte e så bra på att....mmm...säga vad jag vill ha sagt på ett bra sätt kanske man ska säga
  • Mopsan
    Svar på #521
    flickis71

ja du borde läsa hela inlägget innan du hoppar på mig :)
    jag tar även upp en teori ja har om tvångssterilisering vid en särskild ålder. inlägget har nr 510 ;)
  • vem bryr sig

Varför bryr människor sig ens om sånt här?? får man kritik ung som gammal så vet man ju själv om den är befogad eller inte och utifrån det kan man bestämma sig för om man vill ta åt sig!

Jag var 17 med min första dotter fick höra en del (inte så mycket) om att det inte skulle hålla mellan mig och killen (idag min man och far till nr två) och att jag aldrig skulle klara av att vara mamma, men inte tog jag åt mig för jag VISSTE ju själv att jag var en BRA mamma och att jag skulle ta hand om mina barn.
    Äldre mammor får även dom ta skit när jag var gravid med första dotter så var det en av min mammas kompis som var gravid samtidigt och hon var ju "för gammal och skulle aldrig orka med ett barn till i den åldern" så jag tror inte vi "unga"mammor får ta så mycket mer kritik än äldre.

Svar på tråden äldre bättre mammor än yngre?? NEJ!!!!!!!!!!!!!!!1