• n3012

är det nån som kännt symptom i vecka 3 bara en vecka efter äl och är gravid sen?

Jag blir tokig snart,jag har kännt lite illamående ibland,inte kraftigt precis,men lite vagt. Sen att det värker lite nångång varje dag kring mage och livmodern.
    Vill så gärna tro,men tror inte att jag är gravid.Det är bara så skummt att kroppen är så konstig nu.

• Svar på tråden är det nån som kännt symptom i vecka 3 bara en vecka efter äl och är gravid sen?
  • CuteLilleMyGirl

Jag hade symptom från dagen efter sista insemination (hade två).
    Och tre dagar efter kom fler symptom, så visst kan man känna av det tidigt.

• Joozie

Japp, jag visste när det fäste. Molvärk och ristningar i vänster äggstock, fick feber och hettade i kinderna. Plussade på BIM-6.

• Underbaring

Ja jag hade kraftiga känningar i tjejmagen och brösten började ömma ordentligt redan efter äl, fick tokont i svanken också vilket fick sambon att reagera tillcoh med då jag gnällde på det de få veckor jag fick vara gravid i våras också.. Har varit så osäker sedan dess och undrar hur det ska gå, men nu kände jag mig så säker långt innan.. och plus blev det ;)

• Monis

Jag "visste" att jag var gravid bara ca 1 v efter ÄL (med andra barnet). Brösten ömmade ordentligt och så kände jag molvärk, som stark mensverk ungefär. Fantastiskt nog så funkade det på första försöket (fast jag är nästan 40 ! Hoppas det fortsätter lika bra...

• Maddi 82

Två dagar efter jag blivit gravid, började mina bröst ömma och ena bröstet läcka mjölk! jag förstod inte då utan gick till läkaren några dar senare när bröstet började värka nåt fruktansvärt. Läkaren fattade inte heller nåt då gravtestet var neg. Efter undersökningar kom dom fram till att jag hade förhöjda hormonvärden och det gjort att jag fått en inflammation i en bröstkörtel. Vet fortfarande om detta var en ren slump eller om det verkligen berodde på graviditeten. 2 veckor efter läkarbesöket testade jag positivt

• Ingrid35

Fyra dagar efter äl kände jag metallsmak i munnen, någon dag senare kom "Dolly Parton-hyllan". Kändes tidigt allting, det blev liksom en evighet tills man öht kunde testa! Men det var plus! Så lita på din kropps signaler, lycka till!

• Miikizz

Med min dotter plussade jag ett svagt plus i vecka tre..fick stora bomber till bröst redan då.. Satt varje kväll med nachochips o stark sås:P

Det roliga med denna historia var att jag gick till ungdomsmott, fick en utskällning av barnmorskan att de går inte få plus så tidigt kom tillbaka om några veckor.. dagen efter träffade jag min kurator på ungmott och vi "snodde" ett test och det visade som sagt plus... haha... hela gänget därborta fick en chock men så går de när det ifrågersätter min kropp och vad jag känner!

• bubbelmaja

Med första barnet kände jag väldigt tidigt. Testade även svagt svagt positivt 5-6 dagar innan beräknad mens. Den dagen jag skulle fått mens skulle vi på fest. Håret var omöjligt att fixa, jag hade fått finnar på ryggen och mina bröst var så ömma att jag höll på att svimma när jag fick en redig kram av värden. 

• Ff18

Hej!

Detta är en lång historia, men jag hade sex för 2 veckor sedan! 3-4 dagar efter de fick jag som en blödning. Den var rosa/röd.. Nu igår natt var jag inne på akuten för smärtor i livmodern ut mot vänster äggstock samt konstig flytning/blödning. Jag var tvungen att dra, det blev alldeles försent! Så fick inte reda på mina provsvar, men nu har jag en brun illaluktande flytning. Som kommer och går, det gjorde blödningen med! Den kom och gick! Jag undrar vad detta kan vara, kissar ganska ofta osv.. Har gjort hur många G-test som helst! Så kan inte vara de! Någon som kanske kan ge råd och hjälpa mig!?

• sofin526

Med första barnet spydde jag redan i vecka 3 (trodde jag var magsjuk). Med andra barnet började inte illamåendet förrän i vecka 8 men det sitter fortfarande i och jag är snart framme vid BF.

• jmynt
    Ff18 skrev 2014-08-20 17:08:53 följande:

Hej!

Detta är en lång historia, men jag hade sex för 2 veckor sedan! 3-4 dagar efter de fick jag som en blödning. Den var rosa/röd.. Nu igår natt var jag inne på akuten för smärtor i livmodern ut mot vänster äggstock samt konstig flytning/blödning. Jag var tvungen att dra, det blev alldeles försent! Så fick inte reda på mina provsvar, men nu har jag en brun illaluktande flytning. Som kommer och går, det gjorde blödningen med! Den kom och gick! Jag undrar vad detta kan vara, kissar ganska ofta osv.. Har gjort hur många G-test som helst! Så kan inte vara de! Någon som kanske kan ge råd och hjälpa mig!?

Det skulle kunna vara ett väldigt tidigt mf som kroppen inte stöter ut ordentligt. Flytningar ska aldrig lukta illa. och om du har ont ska du ta en sväng till akuten tycker jag. Du skulle annars kunna vara låghormonare, min kompis fick inte plus fören runt v. 8. Det bästa vore ju att be att få ett ultraljud. Ett annat senario är att du har en avstannad graviditet som sitter någon stans den inte ska, tex i äggstcken.

Jag skulle gå till läkaren akut om jag var du. och om du inte kan stanna tills du får provsvaren så be att de ringer dig när dom är klara.

Hoppas att sllt löser sig för dig. och uppdareta gärna sen.
  • mom in the city

För mig har det varit olika de fyra gånger jag plussat. Första gången hade jag bara en känsla innan BIM och känslan stämde. Andra gången hade jag symtom en vecka efter ägglossning. Mådde illa, var öm i brösten och hade "mensvärk". Jag har aldrig en tillstymmelse till PMS i normala fall så förstod att något var på gång. Tredje gången mådde jag illa och var öm i brösten några dagar innan BIM, fjärde kände jag absolut ingenting och blev totalt överraskad när det blev plus.

Så det kan vara väldigt olika men visst kan man känna av det tidigt!

• Ausi85

Jag tror jag är i vecka 3.

Slutade med mina pp och fick mens den 15 maj. Så ägglossningen borde varit nu i helgen.

Men haft mensvärk sen i torsdags till och från och i olika kraft. Igår började jag få ont i bröstvåtorna. Sved till när jag tog av bh igår kväll. Kan knappt röra dom, de är styra och rödare än vanligt. Ömmar även nu men inte så farligt. Mått små illa sen fredag lördag.

Fundera på att ta ett tidigt gravtest bara för att se. Har två barn sen tidigare. Vilket jag kände på mig att jag va gravid och båda visade innan bim.

Vad tror och tycker ni?? Ska jag testa och ta ett grav test eller ska jag vänta lite till??

• Nykär15

Kände kraftigt att något var på gång vid ÄL+4 både denna gången och sist jag var gravid innan dess. Hade noterat i min app att jag mådde väldigt illa, var yr och hade frossa....båda gångerna fick jag plus så känner inte att det är en slump. GÅngerna däremellan hade jag nämligen inte alls dessa känningar, Men det var ju först när jag fick resultatet på stickan som jag verkligen visste att det stämde förstås. Men kände mig liksom lugn och hade känslan att jag var gravid direkt från den dagen. 

Nu är jag i v 4+6 och hoppas vi når hela vägen Hjärta

• Seb81
    Nykär15 skrev 2016-05-31 12:48:58 följande:

Kände kraftigt att något var på gång vid ÄL+4 både denna gången och sist jag var gravid innan dess. Hade noterat i min app att jag mådde väldigt illa, var yr och hade frossa....båda gångerna fick jag plus så känner inte att det är en slump. GÅngerna däremellan hade jag nämligen inte alls dessa känningar, Men det var ju först när jag fick resultatet på stickan som jag verkligen visste att det stämde förstås. Men kände mig liksom lugn och hade känslan att jag var gravid direkt från den dagen. 

Nu är jag i v 4+6 och hoppas vi når hela vägen 

Hej. Hoppar in sent här & hoppas på svar. :)

Jag hade äl för en v sen & har nu i 3 dagar mått så illa så jag Märsta vill spy ibland. Det har bara blivit värre, nu den 3 dagen är det värre än värst plus att halsbrännan kom ikväll... har aldrig halsbränna! Dessutom har del molat i nedre magen konstant sen ca 4 dagar tillbaka.

Sist jag var gravid som slutade i mf i v 10 kände jag likadant, värk & illamående.... känner inget i brösten dock & dom brukar vara super ömma mellan äl & mens... men inget nu! Alltså kan jag vara gravid tro? Vi fick mf för ca 1,5 år sedan :( Håller på med ivf och gjort ett försök men det gick inte vägen... nytt försök i början av september!

Hur gick det för dig?
  • Tinavanja

Jag är i vecka 3 också nu o har känningar i tjejmagen o känner mig svullen. Känns annorlunda i magen än vad jag brukar hörs innan mens. Har två barn sen innan o har vetat någon dag efter äl att jag har varit gravid. Vill helst inte vara gravid nu men är jag det så blir jag jätte glad.

Svar på tråden är det nån som kännt symptom i vecka 3 bara en vecka efter äl och är gravid sen?