• Malin F

Vi som låg på avd 69 , del 2.

Här träffas vi som haft våra små på avd 69 i Västerås.

Välkomna alla nya och gamla!

~Cornelia-07~Bf jan-09~
  • Svar på tråden Vi som låg på avd 69 , del 2.
  • Malin F

Hej på er!

Här är C sjuk Har haft feber några dagar nu och är snorig. Ska bege mig ner till vc imorgon om hon inte blir bättre.... hoppas bara att det inte är öronen som spökar för då blir det nog tal om rör....

Magen mår bra oxå, den växer och frodas Än så länge är alla värden tipp topp! Så jag håller tummar för en STOR bebis i januari

~Cornelia-07~Bf jan-09~
  • boktok

Malin F skrev 2008-09-08 18:47:32 följande:

Hej på er!Här är C sjuk Har haft feber några dagar nu och är snorig. Ska bege mig ner till vc imorgon om hon inte blir bättre.... hoppas bara att det inte är öronen som spökar för då blir det nog tal om rör....Magen mår bra oxå, den växer och frodas Än så länge är alla värden tipp topp! Så jag håller tummar för en STOR bebis i januari
    Hej! Kul att höra att du mår bra, jag håller också tummarna för att du går tiden ut! Tråkigt med förkylning, hoppas att det inte är något med öronen.
  • 75tess

Hej! Felicia har också fått dagisbaciller hade feber och nu är hon snorig men det är väl så när man börjar dagis.... Man får vara glad om man kan vara på jobbet en hel vecka. :)

• lilla piraja
    Svar på #31

Malin F skrev 2008-09-08 18:47:32 följande:
    Hej på er!Här är C sjuk Har haft feber några dagar nu och är snorig. Ska bege mig ner till vc imorgon om hon inte blir bättre.... hoppas bara att det inte är öronen som spökar för då blir det nog tal om rör....Magen mår bra oxå, den växer och frodas Än så länge är alla värden tipp topp! Så jag håller tummar för en STOR bebis i januari
    Hej, kikar in här, skönt att höra att allt är bra med dig. Kom inte ihåg, hade du också HF?
    Jag tycker mig också må bra, har börjat svullna men inte alltför mycket än i alla fall. Går på kontroll varannan vecka nu.
    Jag har dottern hemma med mig nu, så vi har klarat oss från sjukdomar bra hittills, men det lär väl komma..
  • Malin F
    lilla piraja skrev 2008-09-08 21:18:43 följande:
    ej, kikar in här, skönt att höra att allt är bra med dig. Kom inte ihåg, hade du också HF?Jag tycker mig också må bra, har börjat svullna men inte alltför mycket än i alla fall. Går på kontroll varannan vecka nu. Jag har dottern hemma med mig nu, så vi har klarat oss från sjukdomar bra hittills, men det lär väl komma..
    Jo jag fick fick hf... äter trombyl men vet inte om det hjälper. Men allt är ju bra iaf än så länge Önskar mig en "naturlig" förlossning (inbillar mig att jag inte ska ha smärtlindring) haha kanske säger nåt annat när jag väl ligger där
    boktok skrev 2008-09-08 19:32:52 följande:
    ej! Kul att höra att du mår bra, jag håller också tummarna för att du går tiden ut! Tråkigt med förkylning, hoppas att det inte är något med öronen.
    Jo såklart var det öronen igen! Så nu väntar vi på remiss till öron för op Men då ska hon väl slippa detta sen förhoppningsvis.
    ~Cornelia-07~Bf jan-09~
  • emeliesmamma

Hej! vi låg på 69an oktober 06. emelie vägde 1250 och va 40cm lång, hon kom med kejsarsnitt i v 33. emelie va tillväxthämmad pg dåligt flöde i navelsträngen + att dom trodde att det va havandeskapsförgiftning. Emelie har mått jätte bra hela tiden, kuvös några dagar, värmesäng och lampa då och då. va där i 3 veckor med start 19 okt. kul att läsa om andra som legat på samma avd. ha det bra alla ni.

• lilla piraja

Malin F: ja nu får vi hoppas på stora fullgångna bebbar denna gång! Jag tror mig må bättre denna gång, är i v. 26 nu. Jag vill också få föda denna gång, även om det är smärtsamt så vill jag ändå få veta "hur det kan vara". Jag har inte tänkt nåt på smärtlindring, men tar väl det som behövs :)
    Skönt att gå på kontroll varannan vecka tycker jag, känns tryggt.

• boktok
    emeliesmamma skrev 2008-09-10 22:17:33 följande:
    Hej! vi låg på 69an oktober 06. emelie vägde 1250 och va 40cm lång, hon kom med kejsarsnitt i v 33. emelie va tillväxthämmad pg dåligt flöde i navelsträngen + att dom trodde att det va havandeskapsförgiftning. Emelie har mått jätte bra hela tiden, kuvös några dagar, värmesäng och lampa då och då. va där i 3 veckor med start 19 okt. kul att läsa om andra som legat på samma avd. ha det bra alla ni.
    Hej och välkommen!
  • boktok

Vi ska väl inte låta den här tråden dö ut eller? Hoppas att ni mår bra allihopa. Erik mår bättre, han hostar litegrann bara. Vi har inte kunnat se om någon tand har brytit igenom, det är ju livsfarligt att stoppa in fingrarna i hans mun och han gapar ju inte frivilligt.

Malin F: I vilken vecka är du nu och hur mår du? Vi håller tummarna för att du går tiden ut!

• Proletariatet

Vi mår bra, Tyra hann vara frisk i två dagar innan nästa förkylning bröt ut, så vi hann gå en gång till öppna förskolan.
    Var på möte med studievägledare och jag får inte plugga det jag vill, för sala vill inte betala

Tyra har fått sjukt mycket tänder på sistonde och bits med de där vassa vampyrtänderna i hörnen

Är också intresserad för hur det går för Malin och lilla piraja

• Malin F

Hej på er!

Här avlöser sjukdomarna varandra... Först öronen sen fick C ögoninlammation oxå, men det är nästan bra nu.

Själv mår jag bra, är nu i v.24! Mitt sf mått går snart om det jag hade när C förlöstes i v.29...  Säger ju lite om att denna bebis mår lite bättre. Hade dock lite socker sist på kontrollen så jag hoppas verkligen att det är borta nästa koll igen. Vill inte ha en JÄTTE bebis denna gång så att det slutar med snitt igen!

Ser fram emot en "vanlig" förlossning denna gång Snart dags för tillväxt ul, är lite sugen att tjuvkika på vem d är där inne

Hoppas ni alla mår bra!

/Malin

~Cornelia-07~Bf jan-09~
  • boktok

Malin F skrev 2008-09-28 16:47:55 följande:

Hej på er!Här avlöser sjukdomarna varandra... Först öronen sen fick C ögoninlammation oxå, men det är nästan bra nu.Själv mår jag bra, är nu i v.24! Mitt sf mått går snart om det jag hade när C förlöstes i v.29...  Säger ju lite om att denna bebis mår lite bättre. Hade dock lite socker sist på kontrollen så jag hoppas verkligen att det är borta nästa koll igen. Vill inte ha en JÄTTE bebis denna gång så att det slutar med snitt igen! Ser fram emot en "vanlig" förlossning denna gång Snart dags för tillväxt ul, är lite sugen att tjuvkika på vem d är där inne Hoppas ni alla mår bra!/Malin
    Trist med sjukdomarna men roligt att höra att du mår bra.
  • Lilla EF

Hej på er!
    Trist med alla höstförkylningar! Emma har klarat sig än så länge, peppar, peppar!
    Vi var till London för några veckor sedan, det var härligt med en liten höstsemester, och det gick jättebra!
    Emma övar sig en hel del på att gå med sin Briovagn, vi får se när hon vågar sig på att stå utan stöd. Lite läskigt än så länge att vara så långt över marken! =)

Ha det bra allihop!

Svar på tråden Vi som låg på avd 69 , del 2.