Hej!
Ska du gå ska du gå för att du vill gå.
Annars har du all rätt i världen att låta bli.
Du kan mycket väl stanna hemma och minnas din vän som han var istället för att ha en kista som sista minnet.
När min mormor dog. Vi var och följde kistan från sjukhus till kyrkogården.
Där var en minnes stund, någon läste ur bibeln osv.
När det blev dags att öppna kistan så gick jag ut för att jag ville minnas min mormor sittandes med sin virkning och sina ostkrokar.. Inte kall och död i en kista.
Anonym skrev 2008-06-26 13:32:59 följande:
Ja jag känner att skulle jag gå skulle det inte vara för min egen skull utan för alla andras. För jag vet att han bryr sig ju liksom inte. Han finns ju inte längre..Han vet att jag är ledsen ändå..Och eftersom han var ung och jag kommer från en liten ort så kommer kyrkan vara knökfull och det inte saken bättre.Pappa säger att jag borde gå för jag behöver det där avslutet men jag känner att jag redan har avslutat det på nåt sätt och går hällre på graven sen..Och mamma säger att bryr man sig så går man och jag vill inte att folk ska ha uppfattnigen om att jag inte bryr mig..
Detta har jag klippt från min pres och så här resonerar jag...
Dessa tre frågor ställer jag mig alltid när jag står vid ett vägval..
Vilket val gör att du mår bäst?
Vilket val gör dig stolt över dig själv?
Vilket val kommer du att ångra ett halvår efteråt?
Vilket val som är rätt vet bara
DU. Det är
DU som ska må bra av dina val.
Dom som gärna vill vara med och bestämma behöver inte brottas med dina om och varför, vad kunde ha hänt om jag gjorde så istället, om du väljer fel väg.
Kom ihåg....
Vad du än gör LEV inte bara för att behaga andra!
Det är ju ditt liv det handlar om så kasta inte bort det!