• peccavi

Brostmjilksersattning i England och ont i magen, tips?

Hej,
    jag har en fraga angaende brostmjolksersattningen i england. Vilken ar mest skonsam for magen? Min systerson ar tva veckor gammal och har borjat fa rejalt ont i magen, han ater Aptamil Formula. Nagon som vet eller har erfarenhet av vilken ersattning som ar mest skonsam for magen har i england!?
    /J

• Svar på tråden Brostmjilksersattning i England och ont i magen, tips?
  • jsmfb

Jag vet inte men det kan vara värt att titta in på något engelskt forum, t.ex. mumsnet www.mumsnet.com/Talk och söka eller fråga folk där. Det finns ju en uppsjö av olika ersättningar där, personalen på ett välsorterat apotek bör kunna hjälpa till. Aptamil har ju en som heter Easy Digest, om hon använder den vanliga kanske det kan vara värt att testa den. Tror även Cow&Gate har en för känsliga magar, sedan finns det mer specialvarianter på apoteken.

• peccavi
    Svar på #1
    tack for svaret! kopte precis en annan ersattning som var lite billigare an aptamilen for att testa forst. har aven rekommenderat mamman att ga in pa mums net och lasa om hon ar orolig.
  • londonkarin

Hej!

Jag bor ocksa i England och ger ersattning till min 12 v. lilla tjej. Jag gav henne SMA forst men hon verkade fa magknip av det sa bytte till Cow&Gate och har haft det i flera veckor nu och det verkar funka bra. Vilka flaskor anvander din systerson? Tror de kan dra i sig mycket luft av att ha "fel" flaska. Min bebis har ocksa orolig mage men jag tror det har blivit battre av Dr. Browns' flaskor samt att jag ger Minifom (fran Sverige men finns likvardig medicin i UK) for kolik.
    Lycka till!

• YokohamaNr2

Prova infacol, det är motsvarigheten till miniform här och prova även en annan flaska, vi körde med tommy tippies flaskor som funkade bra. Jag har hört att den du använder Aptamil ska vara den skonsammaste så vet inte vad för annat märke du kan prova, kanske om du har en Fresh and Wild i närheten så har de ekologiska märken

• peccavi
    Svar på #3
    hej,tack för svaret!
    vi provade SMA formula och magen verkar bli bättre. kanske mer regelbundna och färre måltider gjorde sitt till också
    de använder Avent-flaskorna. Jag tycker att de verkar ha ett väldigt litet hål i nappen men men...
  • peccavi
    Svar på #4
    Vi testade infacol och det verkar också medverka till att magen blev bättre!
  • YokohamaNr2

Vad skönt, det finns också något som heter Ripe Water som ska vara något naturligt mot magen.

• YokohamaNr2

Hmmm det lät inte riktigt rätt kan nog heta Gripe Water...ja något sånt i alla fall

Svar på tråden Brostmjilksersattning i England och ont i magen, tips?