• FruSundahl

Ni unga/yngre föräldrar - vad är den/det roligaste ni varit med om/fått höra utav andra?!

Reagerar på hur många gånger man får höra så fula och roliga saker som ung förälder. Vissa saker är rent utav skrattretande

Själv fick jag höra att mitt liv var över och att jag inte kunde festa.
    Som att hela livet handlar om sådant, aah det är ju såå himla kul med fulla människor som inte kan behärska sig, vilket misstag.

Haha måste även dra med om en som min pappa var med om, han var 39 då och vi skulle fixa legitimation till mig. Går till banken och han ska legitimera mig och allt det där. Bankdamen kollar på oss när jag lämnat över papprena och säger "ja och en förälder måste legitimera sig också". Vi väntar medans hon fixar med papprena och så kommer hon tillbaka och säger "Ja men alltså din mamma eller pappa måste legitimera sig annars går det inte". Både pappa och jag börjar skratta och jag pekar bara på honom. "Ja jag är hennes pappa". Damen ser ut som en tomat i ansiktet och ursäktar sig med att hon trodde det var min pojkvän!

När jag var 19 och väntade dottern så kunde varken barnmorskor, läkare, eller personer jag pratade med inse att jag hade ett barn sedan innan. Alltid "jaha första barnet ja då förstår man inte så mycket av det som händer". Trots att jag 5 minuter tidigare sagt att jag hade en son på 3 år hemma. Vart är örooooen?!

Så släng ut era roligaste kommerntarer/händelser!

70% av alla rökare som dör tjatas till döds....
  • Svar på tråden Ni unga/yngre föräldrar - vad är den/det roligaste ni varit med om/fått höra utav andra?!
  • Reglementet

Antagligen därför som ni får kritik många gånger. Vi minns er som små bebisar. Min systerson är bebis för mig, han är 21 år.

*envisas med nappflaskan* Ingen som vill ha lite välling?

• memama

hej själv så har jag inte fått höra nått direkt om min ålder, inte ens när jag gick i föräldra gruppen. Jag var ju ändå nyss fyllda 19 när jag tg reda på om ja var gravid eller ej. Och vilket tyket bemötande av barnmorskan; gå och hämta kuratorn.

• memama

O ville bara säga; mamma var 19 ½ och trebarnsmor

• Nyyfiken

vilken rolig tråd, är inte förälder själv, men jag läser mer än gärna..

och vilka puckon det finns..

• Sooofiet

Hej! Håller med, en rolig tråd :)
    Jag har oxå fått höra att mitt liv är över... "Du skulle ju läsa till lärare!!! Hur ska det nu gå?" Jag är bara 20, har ju hela livet på mig!

• Sooofiet

Sen tycker jag att det är rätt roligt att alla som någonsin fött barn blir EXPERTER på graviditet och barnafödande. "Du kommer att känna så..." "Det funkar inte, det ska du skita i..." "De sista månaderna kommer att vara jättejobbiga för dig, bara så du vet..." Man kan ju inte annat än att bara le och försöka att inte skratta åt dom.

• BrideOf Rocky

"det är viktigt att ni sätter på henne varma kläder och mössa" sa BM på förlossningen.
    Det var 15 minusgrader ute och snöstorm.
    tur att hon sa det annars hade vi gått med henne under armen naken hela vintern.

• Sooofiet

Haha, ja, vilken tur att ni hade en så vis BM!!!

• Linn och Robin

Var 17 när jag blev gravid, hann fylla 18. Trots det har jag knappt fått höra något, det värsta är väl från min mor (hon var 32 när jag föddes).
    Fyller 20 på söndag och har plussat med syskon till sonen igår

Får se hur de reagerar till det när det blir inskrivning, eller ännu värre när magen börjar synas

• medea08

Men jösses, tycker ni att tråden är rolig? Jag tycker mest att det är hemskt och tragiskt, inte med unga mammor (räknas nog själv in i den kategorin), men alla plumpa kommentarer som fällts av barnmorskor. Så fruktansvärt oproffesionellt.

• Reglementet

Tss, kommentarer från barnmorskor ges inte enbart till unga föräldrar. Barnmorskan på förlossningen ville knappt låta mig åka hem. Kom med en massa konstiga råd, en hel del felaktiga.

• medea08
    Reglementet skrev 2008-08-30 16:29:03 följande:
    Tss, kommentarer från barnmorskor ges inte enbart till unga föräldrar. Barnmorskan på förlossningen ville knappt låta mig åka hem. Kom med en massa konstiga råd, en hel del felaktiga.
    Nej, givetvis inte. Det skrev jag inte heller. Men att ta förgivet att man skall göra en abort bara för att man är ung tycker jag är fruktansvärt oproffesionellt.
Svar på tråden Ni unga/yngre föräldrar - vad är den/det roligaste ni varit med om/fått höra utav andra?!