• sofie och laura

Bila med prematur??

Hej allesammans!

Nu är det så här att vår lilla familj tänkte resa ner med bil utomlands? Vilket varit planerat länge om det inte sker omständigheter eller att leos Läkare avisar detta.

Min lilla pojke är snart 9 1/2mån. Han föddes i v 29 och hade en svag grad av Bpd, han inhaleras med en Nebunett hemma med aiomir och pulmicort, Den 1 juli skall vi till läkaren på lungmottagningen och han skall sövas ner och göra en lungfunktion för att ev konstatera att han inte behöver sin medecin eller om man skall fortsätta!
    Om läkaren tycker att det inte är någon fara eller så då är jag lite nyfiken på er, som har bilat en lång färd med premuter eller flygit?
    Alla svar eller tips är välkommet

Kram oss

• Svar på tråden Bila med prematur??
  • JewelGirl

Våra tvillingar är födda i v29 och är nu 8½ nästan. Hur långt ska ni åka?
    Jag åkte förra helgen 45-50 mil enkel resa och rastade en längre stund för matning och att de skulle få sträcka ut sig på en filt annars stannade jag bara för korta blöjbyten. Annars så sov de hyffsat mycket eller roade sig med leksaker jag lagt fram.

Man får ju lyssna lite på barnet om det blir väldigt kinkigt så kanske det är för att det är obekvämt tex och att man har åkt för länge utan paus.

Nu vet ju inte jag om eran gosse har besvär av att sitta i bilstol längre stunder men då får det ju helt enkelt ta den tid det tar att köra om man måste stanna och lyfta upp den lille med jämna mellanrum

Har inte flygit med barnen ännu och det kommer nog dröja något år innan dess.

Lycka till med resan!

Jewel och Sancho fick en Samuel och Isabella 071005
  • JewelGirl

De är 8½ månader nästan. Glömde månad

Jewel och Sancho fick en Samuel och Isabella 071005
  • knäppisen

Personligen tycker jag att det är pest att bila med småbarn. Vi har bilat inom sverige men alltid åkt nattetid så barnen kan sova i bilen. Dagtid så tröttar de så snabbt så det blir MÅNGA pauser och man kommer liksom aldrig fram. Jag hade valt flyget, förutsatt att det är OK med er läkare såklart.

• sofie och laura

Mina barn älskar verkligen att titta och åka i bilar i sina bilbarnstolar däckar dom efter ett tag?
    Leo är tyst bara motorn är på så skönt!
    Till dottern har vi dvd i bilen så henne e man ju inte orolig för men däremot lilla killen har man ju ett öra öppet..
    Väntar på att doktorn skall ringq o få rådgivning

Svar på tråden Bila med prematur??