• januaribebba

vårdnadsbidrag?

vad är vårdnadsbidrag? vad innebör det? hur använder ni er av det?
    fattar det som att man får 3000 kr i mån i vissa kommuner om man ej har barnet (1- 3 år) på dagis. men då måste den ena föräldern vara hemma med barnet då men utan föräldrapenning..alltså utan ersättning...
    hur löser ni det?

• Svar på tråden vårdnadsbidrag?
  • Tammie

Det är tillåtet att arbeta kvällar och helger och det är så vi kommer att lösa det om/när vi får vårdnadsbidrag. Man får inte ha några andra bidrag samtidigt som man får vårdnadsbidrag.

• Tammie

Jag minns inte alla hon rabblade men jag är ganska säker på att man inte får ha CSN. Ring och kolla för säkerhets skull.

• asparinC

Någon som vet hur det blir med SGi då. blir man nollad eller baseras det på vårdnadsbidraget?

• Busbellan
    Oklok skrev 2008-06-22 20:54:35 följande:
    inga andra bidrag alls? typ csn?
    Man får ha vårdbidrag samtidigt som vårdnadsbidrag i alla fall.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Du får jobba hur mycket du vill, bara du inte har nån kommunal barnomsorgsplats.
    Du kan om du vill lämna barnet till mormor & morfar och jobba heltid.

Jag kommer vara hemma från nyår med vårdnadsbidrag. För oss funkar det eftersom vi även har vårdbidrag.

Mamma till Nora, August och Ella
  • scs

Som förslaget är nu så kommer din SGI att skyddas om du har fullt vårdnadsbidrag, dvs den kommer att vara minst lika hög som den var direkt innan du började med vårdnadsbidraget. Jag hoppas verkligen att det blir så för jag ska va hemma med vårdnadsbidrag nu när vår dotter blir 1 år och jag vill ju inte nolla min SGI.

Svar på tråden vårdnadsbidrag?