• mamarazzi

Upprepade missfall vid försök till syskon

Vi har en dotter på 2,5 år och försöker nu få ett syskon.
    Mina missfall:
    * ma i vecka 12 innan dottern
    * mf i vecka 5 i dec
    * ma i vecka 9 i feb
    * ma i vecka 6 juni

Har försökt att läsa här om vad som kan vara problemet när man får upprepade missfall men undrar vad som gäller när vi redan har ett barn. Läkarna säger hela tiden till mig "men du har ju fött ett barn. då vet vi att allt fungerar"

Är det så att vi bara haft otur eller kan det inte vara så att jag/vi har något fel som kan behjälpas trots att vi fått ett barn redan? Kanske hon är ett mirakel som blev till efter bara ett missfall?

Ni som fått problem med missfall då ni försökt få syskon, har ni fått någon "diagnos"? vad hjälpte er?

• Svar på tråden Upprepade missfall vid försök till syskon
  • Diorlover

Ska om några minuter ringa för utredning.. Hoppas vi får tid.

• mamarazzi

Diorlover: Kanske du borde få komma för ytterligare en koll så att du ser att allt kommit ut. Tycker det låter konstigt att magen växer. Att man mår illa och så långt efter beror ju på graviditetshormonerna inte har kommit ut ur kroppen men att magen växer har jag inte hört om.

Villekulla1: Välkommen hit. Visst är det tufft? Min dotter är också 2,5 år och jag vill bli gravid NU! Jag har haft 3 mf sen vi började försöka få syskon och nu denna vecka skulle barnet födas om vi inte fått mf 1. Känns tufft! Vi har tid för utredning i oktober/november men jag kan inte vänta och vi försöker nu igen. Har precis haft ÄL så vi får se hur det går denna månad.

Lycka till allesammans!

• Diorlover

Aa telefontiden va ju slut för idag så får ringa imorgon.. Trist.. Jo den har ökat drastiskt i omfång. två cm sen i måndags. vilekt är mkt. hela fem cm från i fredags..

• mamarazzi

Du måste se till att få en tid för koll så snart som möjligt tycker jag.

• Diorlover

Jo men dom har fortfarande semester ska ringa nästa vecka för åker iväg imorgon.-

• mamarazzi

Men finns det ingen kvinnoklinik i närheten? KK akut?

• Diorlover

Nej bor i Blekinge är Karlskrona då.. 9 mil. å ja jag ahr ju inte ont eller så då bryr dom sig inte direkt..

• mamarazzi

Okej vänta då tills du kan ringa nästa vecka. Hoppas att det lugnar sig tills dess då.

• Diorlover

Jo får hoppas på det.. ser ut lika gravid ut som jag va i vecka 15-20 med förra ungen hehe. visst ahr man lite mage sedan innan men den e rundare ovanför naveln.. sjukt..

• mandrarinen

Diorlover: Hur har dett gått?

Själv har jag testat positivt. Så nu är min 10:e graviditet påbörjad. Känns väldigt underligt.

• Diorlover

Ja visar fortfarande pos,dock gsmla horomer har blivit så svagt numen ska köra på som f*n denna måanden. ska käka provera några dagar för progesteron hormonet... sen äter jag apiforce med..
    Plus slutat med kolhydrater... Hoppas det blir en bebis som vill stanna kvar denna gången..

Utredning blir det inte. dom tjatar om min vikt plus dom redan kollat mina hormon värden och alla va hur bra som helst..

• Fröken Vennberg

Hej. det är en himla tur att familjeliv finns. man känner sig så ensam hemma. man talar inte så mycket om det. man bara mår dåligt. så det är så skönt att få tala om detta här.

Jag har 2 barn sedan tidigare. 2 oplanerade barn.
    min största dröm är att få barn med min man. men det verkar inte gå. vi började försöka vt -06. blev gravid. missfall i v,20. han föddes hemma på toa. blev operation för att få ut resterna och infektioner. blev gravid efter några månader igen. visade sig vara en ofosterlig graviditet. så det blev operation o dåligt bemötande igen. denna månad var mensen 19 dagar sen. o det är konstigt. men jag vågar inte åka in. orkar inte med det igen. vore en sak om man blev bra bemött i alla fall. har frågat efter en utredning men vi har för få mf. för mig recker det. tror att jaghar haft några tidiga oxå som jag inte har kollat upp bara misstänk. orkar inte åka in o säga jag tror att jag har haft mf igen kan ni kolla? det är nog jobbigt att må psykiskt dåligt av allt detta. jag står just nu i ett vägskäl o vet inte vad jag ska göra. brukar vara en stark person. men jag känner inte ens igen mig själv längre.
    - ska jag försöka få bort tanken drömmen ur min hjärna men hur???
    - ska jag försöka söka ork o kraft att kämpa o söka hjälp dom borde i alla fall kuna ta prover o kolla?

men jag litar inte på dom för 5 öre på gyn el kvinnokliniken.

• anik

Fröken vennberg: visst har man lust att ge upp efter att ha blivit dåligt bemött! Jag hade 5 missfall men sökte mig sedan privat och fick mycket hjälp och stöd och nu har jag en dotter! Lycka till!

• Idun 78
    Svar på #93
    anik skrev 2008-08-26 10:07:54 följande:
    Fröken vennberg: visst har man lust att ge upp efter att ha blivit dåligt bemött! Jag hade 5 missfall men sökte mig sedan privat och fick mycket hjälp och stöd och nu har jag en dotter! Lycka till!
    Anik, vart vände du dig då? Tips på bra kliniker mottages alltid tacksamt!
Svar på tråden Upprepade missfall vid försök till syskon