Hej
Klokt val att åka till Oz! Jag älskar det landet! Jag tyckte att barriärrevet var otroligt vackert... en whitsundays-segling kanske inte är det bästa med en liten. SOLIGT och varmt. Fraiser Island var fint men kanske inte ett måste. Noosa skulle jag inte missa om jag var ni! Den staden har nåt för alla. Nationalparken är fin och det finns fina stränder för alla smaker. Staden är uppdelade i två delar, Noosa Heads och Noosa Junction. Heads är lite mer fancy med mycket restauranger och "finare" affärer. Junction är mer laid-back med mer "alternativa" affärer. Utanför Noosa finns även en farmers market som är värt ett besök. Det är även trevligt att paddla kajak på floden som går genom staden. (Lugnt vatten) Sunshine beach är trevlig men det kan vara lite stökigt vatten, ska man bada med en liten är Main beach som ligger inne i Noosa Heads ett bra val.
Melbourne skulle jag inte missa... men det finns trevligare och mindre trevliga delar... så klart :)
Sen så har jag en förkärlek för Warrnambool, mycket trevlig stad att fluffa runt i.
Philip Island skulle jag skippa... om ni inte är myckat intresserade av pingviner.
Wilsons promontory är ganska nice och jag tror att det är barnvänligt åxå.
Jag skulle tipsa om en ö åxå, men jag har tappat namnet nu... jag återkommer.
Ett tips är att kolla in vad folk skrivit på resedagboken. Där finns en massa bilder åxå.
Akta er för turistfällorna skulle jag vilja säga. Ta hellre vanliga bussar till småstäder eller hyr bil än att åka på dyra arrangerade turer. Tycker jag i alla fall.
Australian Zoo är förmodligen nice om man har barn.
Oj, det blev långt... men det är ett stort land med många pärlor!
Mvh Linda