• november73

tolka ett äl test

Har ev fått ett positivt tecken på ett äl test! Men är inte helt säker. Måste båda strecken vara LIKA starka för att man ska ha äl just då? Det står på beskrivningen att en del kvinnor kan bara få ett teststreck som är svagare än kontrollstrescket.

Det är första gången jag får ett streck på ett äl test som kan vara att jag har äl. Mycket glad! Men måste veta som man inte missar tillfället!!!

• Svar på tråden tolka ett äl test
  • Dollars matte

De ska vara lika starka, men i mitt fall har de varit nästan lika starka. Teststrecket har varit pyttelite svagare men inte långt ifrån. Jag använde mig av tempmetoden samtidigt, så jag vet att jag hade äl då.

Fortsätt testa och se om det blir ännu starkare i morgon!

alien beräknas anlända 24 november
  • frukarlssonn

Annars är digitala tester lite mer lättolkade.

• Bellbox

Problemet är att man kan missa stegringen; för vissa handlar det bara om ett fåtal timmar då de KAN få full stegring på test... testar man då lite för sent så kan man tro att man inte haft stegring....
    jag fick dock successivt starkare streck då jag närmade mig ÄL, men det var inte varje månad jag fick positivt test även om Dr sen kunde intyga ATT jag haft ÄL med sina tester/VUL efter ÄL 

& GLÖM inte; det viktiga är att ha sex!! Har man inte det regelbundet så kvittar det ju om du testar; sitt inte & vänta på att få ett streck på stickan menar jag
    Lycka Till!!

Worth the wait !
  • frukarlssonn

Pixter: ja det har jag förstått, att man inte helt blint ska lita på äl-testerna. Så man får väl bara fortsätta att "sexa på"

• november73

Skulle bara säga att jag fick ett äl test som var positivt dagen efter. Då var varje linje lika starka! Kul! För det var första gången jag någonsin fått ett positivt äl test!

tacksam för svaren!!!

• frukarlssonn

Va kul. Då var det ju bara att köra på då o hoppas på resultat

november73 skrev 2008-06-12 15:08:03 följande:
    Skulle bara säga att jag fick ett äl test som var positivt dagen efter. Då var varje linje lika starka! Kul! För det var första gången jag någonsin fått ett positivt äl test!tacksam för svaren!!!
Svar på tråden tolka ett äl test