• Krusbär

Vänta på mf-utredning eller hoppas på fjärde gången gillt...?

Jag känner mig lite desperat just nu, har precis fått mitt tredje tidiga missfall. Helst vill jag bara försöka igen så snabbt det går! Men borde jag vänta på resultaten från mf-utredningen eller vågar man chansa? Är rädd att prover osv. drar ut på tiden nu när det snart är sommar. Vad skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden Vänta på mf-utredning eller hoppas på fjärde gången gillt...?
  • Cia o krabaten

Du får nog inte helt insatta svar här då det inte är så många som råkar ut för det vi gjort.
    Fråga i tråden så får du nog ett och samma svar

Jag väntade på Landstinget och försökte samtidigt och slösade ytterligare 6mån och ett 4e mf

Sökte mig sedan privat vilket jag skulle ha gjort på en gång ångrar jag nu i efterhand.

• Krusbär

OK, tack för svaret. Jag ska fråga i experttråden!

• Kittykat

Hej,

Va trist med MF! Jag har själv i bakom mig men det är bara att köra på.
    Jag/Vi är på utredning pga av min ålder (37) och får hjälp med Pergo. Fick till svar att de har sommaruppehåll och att jag skulle behöva vänta tills hösten för att få sprutor, därför ficka jag Pergotime nu att börja med.
    Om jag va dig skulle jag be om Pergotime under sommaren och har det inte nappat till hösten kan du ju gå på annat.

Lycka till!!!!

• BulanOchJag

Skulle nog väntat på provsvaren, ifall kroppen har brist på något särskilt som kanske är lätt fixat.

• emejo128

Hejsan. Jag påbörjade en missfallsutredning efter mitt trejde missfall i december -02. De började med att ta några prover i samband med min ägglossning efter missfallet. Vi väntade dock inte på några provsvar utan fortsatte att försöka under tiden. Det tog sig igen (fjärde gången) den ägglossningen som de tog prover under.

Solskenshistorian slutar i alla fall med att nio månader senare föddes vår första son.

Efter honom fick jag ett missfall till och sedan fick vi vår dotter.

I oktober -02 hade jag mitt andra missfall och efter det fick jag börja äta extra tillskott av folacin. I de vitaminburkar som man kan köpa på apoteket är det 4 mikrogram tror jag. Jag fick i alla fall äta 4 milligram och det troligaste är att jag hade brist på det. När jag fick missfall innan vår dotter kom åt jag inte folacin, men började direkt och sedan fungerade det.

Lycka till och gör så som det känns bäst för er.

• Krusbär

Tack för svaren!

Vid de två första mf hade jag ätit pergotime. Och den senaste graviditeten fick jag extra progesteron från äl.

Har haft lätt att bli gravid, så ska jag äta p-piller igen om jag ska vänta...? Känns ju lite skumt när man vill ha barn. Dessutom ska ju proverna tas under en "fertil" cykel.

Har provat b-vitamin och folsyra, men folacin var nåt nytt. Ska kolla upp det!

• emejo128

Krusbär: Förlåt - folacin är samma som folsyra. Det är bara något sådant som att ämnet heter folacin i tabletten som heter folsyra. vet inte om det var för att det var så koncenterat som det hette folacin.

• majsalotta

Vi startade en ny IVF behandling innan vi hade fått svaren på vår missfallsutredning, och vår IVF läkare menade att det var ok. Han menade att hos de flesta paren hittar man inga fel vid utredningen, och dom fel som går att behandla skulle jag hur som helst få behanling för - extra folsyra, progesteronstöd och blodförtunnande (trombyl). Efter att ha gjort en mer avancerad missfallsutrednig på en privatklinik har jag fått en möjlig förklaring till missfallen, och rekommendationerna att ta 150my trombyl och progesteron från plus.

• Franka

Jag tycker INTE du ska börja med P-piller (massa hormoner som kan ställa till det lång tid efter man slutat ta med, tror heller inte det är bra att börja och sluta med P-iller hela tiden)

Avhållsamhet, petting, göra det skönt för varandra utan penetration eller kondom är vad vi har kört med. Inte lika kul som the real thing, men det har känts bäst för oss.

Svar på tråden Vänta på mf-utredning eller hoppas på fjärde gången gillt...?