• Anonym (förvirrad)

Har fått känslor för en tjej

Hej!
    Är i behov av lite tips & tankar eftersom mitt känsloliv är ganska förvirrat. Så här är det, Jag är 28 år, har varit sambo med en kille sedan tre år tillbaka. Jag har en vän som är homo och jag har fått för mig flera ggr att jag känner mer för henne än vänskpligt. För ett tag sedan hände ngt mellan oss, vi började prata om våra känslor för varandra och det slutade med att vi bestämde att vi skulle vara med varandra. Jag tyckte det var hur bra som helst. Sedan gick det väldigt snabbt; jag bestämde mig för att lämna min sambo och nu träffar jag min "vän" istället. Håller verkligen på att bli kär..
    Men allt är så förvirrat, vet inte om jag ska våga satsa på oss, har ju inte vetat innan att jag skulle kunna falla för en tjej, undrar så vad alla ska tänka.. Hur stor är chansen att detta bara är en grej å att bestämma mig för att leva så är inte alls ngt jag är redo för?
    Som sagt, behöver lite råd, ngn som varit med om liknande situation??

• Svar på tråden Har fått känslor för en tjej
  • Anonym (tjej)

Jag tycker att du ska göra det som gör dig lycklig, eller som potentiellt gör dig lycklig Förstår att det är väldigt förvirrande men man blir ju kär i en person och inte i ett kön så varför inte? Om du verkligen håller på att bli kär satsa! Varför ska du gå och vara olycklig pga av vad folk skulle kunna säga och tycka? Visst kommer det säkert att komma som en liten chock för dina nära och kära men jag tror att de hämtar sig ganska snart för om de bryr sig om dig så vill de ju att du ska må bra och vara lycklig Lycka till!

• Skutt

Hej.
    ja den resan har jag gjort.....
    Du får gärna skriva till mig om du vill veta mer,
    Kram Skutt

Svar på tråden Har fått känslor för en tjej