Dålig mamma? (långt)
Jag är hemma med min 2½ och 1 åring. Jag är nöjd med mitt liv och min barn är nöjda och harmoniska MEN lite då och då får jag nån syrlig kommentar från en kompis där hon gärna vill få fram att jag har ett "tråkigt" liv... Jag blev gravid direkt efter flytt till ny stad så jag har inte hunnit bygga upp nån stor umgänges krets, har en vän som jag umgås regelbundet med och några långt borta vänner som jag träffar ibland. Jag är som sagt nöjd med mitt liv men då jag får kommentarer som i mitt huvud låter som :vilket tråkigt liv du måste ha och dina barn är det ju synd om som aldrig får träffa andra barn och ha roligt.... Fy vilken klump jag får i magen. JAg får jätte dåligt samvete mot mina barn. På vardagarna brukar vi va på kyrkis en dag i veckan men det är stängt nu, sen blir det lekparken nån dag, mormor el morfar el annat smått och gott. Men jag känner mig ändå som en dålig tråkig mamma som borde erbjuda mer. Ni som är hemma med barn i ungifär samma ålder hur ser era dagar/veckor ut? (Förlåt om det blev långt och rörigt)..