• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 5

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 5
  • Alyssa

Åh, jag sitter nu och försöker få tag på akademiska. Kvinnan som fick mina ägg borde ha fött nu och det jag vill gärna veta nu. Undrar om man får veta vad det är för kön på barnet?

• Alyssa

Är det någon som donerat på Akademiska och har fler nr till dom än det som står på hemsidan? Fick nr förut men jag har slarvat bort de.

• HannaS86

Jag frågade om man får reda på det och SU berättar de inte om det är en pojke eller flicka. Hon som blev gravid från min första donation borde vara i fjärde månaden och det känns inte direkt säkert eftersom så mycket kan gå fel fram tills/under förlossningen. Hoppas allting gick bra för din mottagare :D

• Alyssa

Ok, ja jag förstår om man inte får veta kön på barnet. Blir nog lite för mycket info. Ja jag hoppas verkligen att allt gått bra för min mottagare också man vet ju aldrig vad som kan hända. Hoppas det går hela vägen för din med!

• Mjölk
    Alyssa skrev 2008-08-18 09:17:35 följande:
    Ok, ja jag förstår om man inte får veta kön på barnet. Blir nog lite för mycket info. Ja jag hoppas verkligen att allt gått bra för min mottagare också man vet ju aldrig vad som kan hända. Hoppas det går hela vägen för din med!
    Hej! Jag donerade på Akademiska. Har dock inga fler nummer till dem än det somstår påderas hemsida. Hoppas det gick bra dock!
  • Singeladopt

Hej. Om en dryg vecka ska jag till SU på ett första möte.
    Vad kan göra att man inte får donera?

Hoppas i alla fall att de vill ha mina ägg, och att jag kan starta ganska snart.

• Alyssa

Jag fick tag på dom igår, de har inte fött än Men jag har ju räknat ut från att jag fick grav besked så är hon nog beräknad i aug/sept så det är inte långt kvar.

• lillasnurre

Hej!

Jag vill bara berätta att "min barnmorska" huddinge sjukhus ringde häromdagen och den kvinna som fått mina 8 ägg hade nu ett litet embryo i magen. De hade sett hjärtat slå på VUL. De hade dessutom fått två fina ägg till frysen! Jag är så glad för dem!!! Ville bara dela med mig av min glädje!

Kram på er!

// E

• Alyssa
    lillasnurre skrev 2008-08-19 10:28:17 följande:
    Hej! Jag vill bara berätta att "min barnmorska" huddinge sjukhus ringde häromdagen och den kvinna som fått mina 8 ägg hade nu ett litet embryo i magen. De hade sett hjärtat slå på VUL. De hade dessutom fått två fina ägg till frysen! Jag är så glad för dem!!! Ville bara dela med mig av min glädje! Kram på er! // E
    Vad kul!!! Jag förstår din glädje! Det är en underbar känsla, hoppas att det går vägen för din mottagare.
  • Mjölk
    lillasnurre skrev 2008-08-19 10:28:17 följande:
    Hej! Jag vill bara berätta att "min barnmorska" huddinge sjukhus ringde häromdagen och den kvinna som fått mina 8 ägg hade nu ett litet embryo i magen. De hade sett hjärtat slå på VUL. De hade dessutom fått två fina ägg till frysen! Jag är så glad för dem!!! Ville bara dela med mig av min glädje! Kram på er! // E
    Vad roligt! Det är så kul att få höra allas berättelser om donation och resultat!
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 5