• Thuva03

Ungaföräldrar läger?!

Jag undrar om det är några fler som har tänkt åka på ungaföräldrar lägret i sommar....?

Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
  • Svar på tråden Ungaföräldrar läger?!
  • Thuva03
    Modin skrev 2008-05-18 21:53:31 följande:
    Vad är de för något??
    Det är ett läger som hålls varje år någon stans i Sverige. Det är föreningen ungaföräldrar som har det.  I år ska det va i Norrköping eller strax utanför. Du måste va medlem för att få åka på det. Sen kostar det 500kr per vuxen (då ingår mat+ logi). Sen står föreningen för 50% av Sj´s billigaste biljett som ska bokas innan den 30maj. Eller det billigaste sättet att ta sig till lägret. Det ska anmälas innan 27maj. Men vill du ha mer info så inboxa mig så kan du få mailadresser osv.

Jag å min dotter tycker att det är ett jätte trevligt läger. Min dotter längtar tills det ska bli sommar så hon får träffa sina sommarkompisar. Det är ju bara vuxna som har fått barn när dom har varit yngre. Tyvärr så är det inte så många som är med på dom här lägrena förra året bara 5familjer å då va jag yngst i nuvarande ålder men inte när jag fick barn.
  • Modin

Hur gammal måste man va för att få vara med då? Jag är 20 år å har två barn...

• Thuva03
    Modin skrev 2008-05-19 11:21:04 följande:
    Hur gammal måste man va för att få vara med då? Jag är 20 år å har två barn...
    Det finns nog ingen ålder hur gammal man får huvudsaken är att man va ung när man fick sitt första barn. Jag är ju 24 i år och jag är fort. med som sagt förra året va jag yngst i våran nuvarande ålder.  Så för dig skulle det inte vara några problem om du skulle vilja vara med.
  • Modin

Okej va roligt.. Men ja får väl bli medlem å följa med nästa år istället :) Jag va ju 17½ när ja fick min första!

• Thuva03
    Modin skrev 2008-05-19 20:35:42 följande:
    Okej va roligt.. Men ja får väl bli medlem å följa med nästa år istället :) Jag va ju 17½ när ja fick min första!
    Men det går fort. att bli medlem å följa med på lägret. Anmälningstiden har inte gått ut. Å det är bara att gå med i föreningen när man vill. Om du vill åka på lägret.
  • Dancia

Det där lägret låter verkligen jättespännande :)) Har de det varje år? Var i sverige brukar det vara?

• Thuva03
    Dancing Sunrise skrev 2008-05-21 08:13:57 följande:
    Det där lägret låter verkligen jättespännande :)) Har de det varje år? Var i sverige brukar det vara?
    Ja det är varje år. Det är på olika platser runt om i Sverige. JAg har varit med när det har varit i uppsala, varberg och jönköping. Å i år ska det vara i Norrköping eller på sikargården strax utanför norrköping. Det är inte riktigt en vecka i år utan från torsdag till tisdag.

Ja lägret är roligt å spännande man träffar ju andra i samma sits eller som har varit det.... Alla har ju fått barn i ung ålder....
  • Dancia
    Thuva03 skrev 2008-05-21 18:45:40 följande:
    Ja det är varje år. Det är på olika platser runt om i Sverige. JAg har varit med när det har varit i uppsala, varberg och jönköping. Å i år ska det vara i Norrköping eller på sikargården strax utanför norrköping. Det är inte riktigt en vecka i år utan från torsdag till tisdag.Ja lägret är roligt å spännande man träffar ju andra i samma sits eller som har varit det.... Alla har ju fått barn i ung ålder....
    Ok, då kanske det blir lagom för mig att prova på det nästa år eller året efter det :). Hur får man veta var lägret kommer hållas någonstans?
  • Thuva03
    Dancing Sunrise skrev 2008-05-21 22:31:35 följande:
    Ok, då kanske det blir lagom för mig att prova på det nästa år eller året efter det :). Hur får man veta var lägret kommer hållas någonstans?
    Man blir medlem i ungaföräldrar å då får man antingen ett mail eller ett brev. Om man inte får det så mailar man dom i styrelsen och då får man veta vart det är.
  • Thuva03
    Ung Mor skrev 2008-05-21 23:07:17 följande:
    hur blir man medlem där??
    Man betalar in 150kr på deras bankkonto eller om det är postgiro nr som finns på deras hemsida www.ungaforaldrar.nu och skriver sitt namn och adress. Sen kan man maila styrelsen att man har gjort det och då även skriva sitt namn å person nr å adress.
  • Thuva03

*Puffar*

Inga fler som ska åka???

• Modin

Nej jag väntar tills nästa år.. Har inte mycket pengar iår :(

• Thuva03
    Modin skrev 2008-05-26 21:08:15 följande:
    Nej jag väntar tills nästa år.. Har inte mycket pengar iår :(
    Okej... då kanske vi ses nästa år!!!
  • Modin

Ja de gör vi :) När får man veta vart lägret är å sånt?? Några veckor innan de är dags eller?

• Thuva03
    Modin skrev 2008-05-27 13:44:38 följande:
    Ja de gör vi :) När får man veta vart lägret är å sånt?? Några veckor innan de är dags eller?
    Jag har mailat minst en gång i månaden sedan jan. för att höra om det blir något läger. Då har jag fått tillbaka att det är på g. sen fick ett mail att dom hade bestämt sig vart det skulle vara. Men ofta har dom bestämt sig i början utav April och då kan man skicka ett mail till styrelsen att man är intresserad osv.
Svar på tråden Ungaföräldrar läger?!