Nån mer än jag som har två livmödrar eller någon annan "missbildning"?
Jag har sedan länge vetat att jag har två livmödrar. Har trots detta fått en frisk son, men min graviditet klassades som en riskgraviditet eftersom det var som en tvillingravidtet när båda livmödrarna växte.
Jag hade väldigt svårt att bli gravid och jag tick flera MF innan sonen föddes så jag fick genomgå en utredning. Då fick jag reda på att jag har en balanserad translokation som i praktiken innebär att 50% äv mina ägg är ofruktsamma.
Min fråga är om det är någon annan här som också har två livmödrar och hur du i så fall har påverkats av detta.
Förutom att det har varit trassligt med graviditeten har jag blivit väldigt konstigt bemött när jag varit hos barnmorska eller gynekolog. För mig är det helt otänkbart att gå till vårdcentralen och ta cellprov eftersom personalen får panik och inte vet hur man gör när det kommer ett missfoster som behöver ta två prover.
Någom mer med mardrömsliknande upplevelser hos gynekologen?
Jag skulle kunna skriva en hel bok om hur jag blivit bemött av idioter som försökt undersöka mig utan att hitta mina livmodertappar mm. En läkare som skulle skriva ut p-piller när jag var ca 20 år ville göra en rektal undersökning, men då sa jag att om det var hans krav så går jag till en annan mottagning för det går jag bara inte med på. Listan kan göras hur lång som helst.