positivt ägglossningstest, gravid?
Kan ett positivt ägglossningstest visa att man är gravid?
nyfiken
Kan ett positivt ägglossningstest visa att man är gravid?
nyfiken
Jag fick positivt idag på CB ÄL-test och stickor, men jag vet redan att jag är gravid då jag plussade på BIM -3 och det är en vecka sen nu. Upptäckte dock att jag hade stickor + ett CB kvar så tog det och visst var det andra strecket starkare än kontroll strecket och CB:t gav full stegring
Men? jag fick ett starkare streck till vänster, allstå starkare än kontrollstrecket? Vad menas med det då? :/ ??????????????????????
Ja men ?
Mammasfavorit skrev!
Jag har bevis på att det funkar. Eftersom jag hade stenkoll på när jag hade äl mha av äl-test så visste jag på ett ungefär när BIM skulle ske. Jag tog ett äl-test på BIM dagen och teststräcket blev starkare än kontrollsträcket. Sprang iväg till apoteket och visst blev det ett plus på Cb!
Kan de menas att man är gravid också?
Ok. Men vissa säger att man skall ha lika starka! :( ??
Va ditt andra streck starkare än kontr. när du hade Äl eller grav? förlåt om jag rör till de! :(
Det är de jag inte vet :/ men hade mens 2;e juni! de är la för tidigt att se?
Ja de är ju de jag tror jag har nu :/ eller runt den 14:E
Men man kan la inte redan vara grav? :/ blev bara så konfundersam i med ni pratde om starkare streck vid grav och jag har lärt mej att dem ska vara lika ! :)
Japp =)
Hormonerna påminner om varandra, så ett positivt äl-test kan betyda gravid.
Ett positivt grav-test däremot tyder troligen inte att man har äl, utan att man är just gravid.
Jag testade att göra ett äl-test för att se ifall det gav utslag... det visade två streck och köpte då ett graviditetstest och det visade också positivt.
Jag fick ett tidigt missfall för två veckor sedan, blödningen började 6 sep. Tog ett ägglossningstest idag som visade positivt (glad gubbe med cb). Kan det visa positivt för att hcg hormonet ligger kvar? Har inte tagit ett graviditetstest efter missfallet men kanske borde göra det innan jag testar med ägglossningstest..
Hej!
Jag fick en blödning i 3 dagar 7 dagar efter ägglossning med molande mensvärk. Nu har det slutat blöda men molande värk är kvar som strålar ut i ljumsken. Någon som känner igen sig? Tog ett ägglossningstest för det var det enda jag hade hemma samt för tidigt för grav test men fick detta utslag. Kan det vara en graviditet?
tacksam för alla svar.