• Lenafena

Långvarig feber/förkylning

Hej,

Min yngsta dotter är 2½ år, och hon har haft feber sedan i onsdags förra veckan. Alltså en hel vecka nu.
    Hon är hängig, grinig, ledsen, trött, hostig och väldigt trött. Barnläkare kollade henne i söndags då hon hade lite dålig syresättning. Hade hostat så hon kikande och väldigt slemmig...

Men snabbsänkan var förhöjd men inte så det visade på bakteruer och öronen var röda men ingen inflammation där.
    När hon lyssnade på lungorna/bröstet kunde hon inte höra något pga att lillan skrek och grät hela tiden.

Nu har jag fått en sen tid till vårdcentralen i dag.

Är det fler som känner igen sig på att era barn har fått envisa förkylningar? Är det åt som "går"???

• Svar på tråden Långvarig feber/förkylning
  • linhen

Är det en riktig barnläkare som lyssnat på henne? Vi "förlorade" första halvåret med vår dotter för att hon hade astma som vårdcentralens läkare missad (hon skrek jämt eftersom hon inte fick luft, var säkert tio gånger till läkaren i olika ärenden och frågade då om de kunde lyssna). Tillslut blev hon jättedålig och vi åkte akut. På barnsjukhuset sa de att man inte riktigt hör på lungorna utan man ska lyssna på föräldrarnas berättelse - om de hostar mycket, främst på kvällen, finns stor risk att de ha astma.

Fast feber....

• Lenafena

Jag undrar ju lite om det kan ha att göra med pollenhalterna, att det är nåt allergiskt. Men det är ju feber oxå.
    Hoppas hon inte skriker så mycket i kväll så det hörs ordentligt om det är nåt i lungorna.

Jag har astma själv så visst undrar man

• petsod

Vi var hos läkaren idag med vår dotter på snart 3 år som har varit förkyld och haft feber till och från i 3 veckor nu. I helgen fick hon dessutom ögoninflammation och idag konstaterade läkaren att hon hade öroninflammation i ett öra och blåsor i svalget så detta verkar vara ett supervirus vi har råkat ut för. Nu fick vi i alla fall penecelin och vi hoppas nu att det ska ge med sig.

Kan tillägga att vår dotter inte brukar vara specielt sjuk annars men att denna vår har varit något i hästväg.

• Lenafena

Hej petsod,

Vi var till läkaren med dottern i onsdags. Då hade snabbsänkan stigit, men halstest var negativt och öron och hals såg "ok" ut.
    Hon fick iaf kåvepenin och i dag är hon mycket piggare och feberfri, hurra!

Sen är det ett litet h*lvete att få i henne kåvepeninet. Hon spottar, fräser och skriker. Blanda med glass lurar inte henne etc.
    Så jag lär väl vara ett psykiskt vrak efter dessa 10 dagar...

• petsod

Vår dotter är också mycket piggare nu efter att ha fått Kåvepenin så det verkar gå åt rätt håll.
    Visst smakar det äckligt men det går faktiskt jättebra att ge henne det. Jag delar upp det på 2 och så får hon några skedar dofilus vanilj i mellan så att inte magen ska paja också.

Hoppas nu att våra små tjejer håller sig friska ett bra tag framöver.

• Lenafena

Petsod: Visst är det skönt att det verkar funka
    Har testat med ett trick som granenn tipsade om i dag. Ha i nappen emellan så hon suger i sig pencillinet, och visst är det lite gnöl men det funkar mycket bättre!

• Veroholic

Hej min dotter på 2.5 år har feber o haft de sen söndag borde jag söka för de ?

Var säger ni?

Svar på tråden Långvarig feber/förkylning