• LKM

"Unga mammor" i Västernorrlands län - Se hit, tack!

Hej!

Det är så att jag läser just nu Sociologi B på Mittuniversitetet i Sundsvall och ska nu skriva min B-uppsats.

Jag har länge undrat och funderat kring fenomenet "Ung mamma", för jag tycker det har blivit som ett fenomen. Det är t ex okej att kalla någon för ung mamma, men gammal mamma vågar man inte riktigt kalla någon. Jag skulle alltså vilja skriva min uppsats om hur en mamma under 21 tycker att det är att vara mamma i dagens samhälle.

Jag är inte ute efter att "sätta dit" någon, varken dig som mamma, andra människor i samhället eller myndigheter. Jag vill bara veta hur just Du upplever att det är att vara mamma i dagens samhälle. Hur Du blir bemött och liknande.

Jag efterfrågar mammor i Västernorrlands län eftersom jag själv bor i Sundsvall och det därför är lättast att mötas upp för att jag ska kunna ställa mina frågor till Dig. Jag kommer alltså göra som en intervju/samtal med Dig.

Vill du dela med dig av dina upplevelser kring detta? Hör av dig!

• Svar på tråden "Unga mammor" i Västernorrlands län - Se hit, tack!
  • LKM

Behöver bara en till person nu. Ingen som vill dela med sig av sina erfarenheter kring exempelvis skolans, MVC:s eller Försäkringskassans bemötande gentemot dig?

• LKM

Finns det verkligen ingen som kan tänka sig att ställa upp? Intervjun tar ca 45 min-1 timme.

Svar på tråden "Unga mammor" i Västernorrlands län - Se hit, tack!